Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pateeke schreef:Je geeft in je OP aan dat hem houden op een weide niet kan omdat je daarvoor onvoldoende middelen hebt. Ik snap echter niet waarom je hem wel zou kunnen houden als rijpaard, maar niet als weidepaard, daar doen middelen imo niet aan af. En dat je mogelijk heel wat DA kosten hebt of zal krijgen wist je toen je hier aan begon, lijkt mij.
Maar goed, je ziet het niet zitten om hem te houden en staat nu voor een moeilijke keuze. Veel succes met het nemen van een beslissing
Sizzle schreef:Als je een 'projectje' overneemt is dat nou eenmaal meestal niet voor de eeuwigheid.
Je hoopt zo'n paard klaar te kunnen maken voor een leuk leven, lukt dat niet dan snap ik ook dat je daar geen geld in gaat pompen de rest van zijn leven.
Maar eigenlijk moet je bij de start van zo'n projectje gelijk altijd al duidelijk zijn met de oorspronkelijke eigenaar: of het gaat goed en indien niet dan is het zijn eindstation.
_Caithlynn schreef:pateeke schreef:Je geeft in je OP aan dat hem houden op een weide niet kan omdat je daarvoor onvoldoende middelen hebt. Ik snap echter niet waarom je hem wel zou kunnen houden als rijpaard, maar niet als weidepaard, daar doen middelen imo niet aan af. En dat je mogelijk heel wat DA kosten hebt of zal krijgen wist je toen je hier aan begon, lijkt mij.
Maar goed, je ziet het niet zitten om hem te houden en staat nu voor een moeilijke keuze. Veel succes met het nemen van een beslissing
Ik snap deze verwarring. Eigenlijk was het nooit de bedoeling om nog een paard erbij te nemen want ik heb er al 2. Deze kreeg ik via een kennis aangeboden omdat hij bij hun weg moest. En ik zou hem met veel geduld zadelmak maken en dan langzaam een goed huis voor hem zoeken. Met ook de verwachting die we van de dierenarts kregen dat hij wel sterker en beter zou worden en dat hij als recreatie paard inzetbaar werd. Ik wilde dit paard dus een kans geven.
PimxBotje schreef:Je hoeft niet altijd op een paard te rijden je kan er ook van genieten om gewoon te tutten met hem en lekker mooie foto s van hem te maken te wandelen enzovoort.
Je hart gaat naar hem uit zo te lezen gun je zelf een andere gang van zaken met je paard.
Dan krijg je ook een mooie band met je paard.
bruintje123 schreef:PimxBotje schreef:Je hoeft niet altijd op een paard te rijden je kan er ook van genieten om gewoon te tutten met hem en lekker mooie foto s van hem te maken te wandelen enzovoort.
Je hart gaat naar hem uit zo te lezen gun je zelf een andere gang van zaken met je paard.
Dan krijg je ook een mooie band met je paard.
Niet iedereen heeft de geldboom in huis omdat de komende 20 jaar te doen.
Bij een paard wat je 20 jaar al hebt gehad en nog een paar jaar pensioen wilt gunnen vind ik dat weer hel anders.
Sizzle schreef:Als je een 'projectje' overneemt is dat nou eenmaal meestal niet voor de eeuwigheid.
Je hoopt zo'n paard klaar te kunnen maken voor een leuk leven, lukt dat niet dan snap ik ook dat je daar geen geld in gaat pompen de rest van zijn leven.
Maar eigenlijk moet je bij de start van zo'n projectje gelijk altijd al duidelijk zijn met de oorspronkelijke eigenaar: of het gaat goed en indien niet dan is het zijn eindstation.
bruintje123 schreef:Paarden in een rolstoel is ook kwelling
Dat is puur omdat een baasje geen afscheid kan nemen.