Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jester_ schreef:Ik ken een hoop paarden die met 2,5 zijn ingereden. Mijn vorige merrie was vanaf maart ofzo zadelmak, terwijl fie pas in augustus 3 werd. 2,5 dus. Nooit wat gehad, is nu 10 en heeft een peesblessure. Komt dat daarvan? Geen idee
Zo werden alle paarden daar met amper 4 zadelmak gemaakt. Sommige hebben wat, anderen niet. Maar is een draadwond een oorzaak van vroeg beleren? Lijkt me niet. Kissing spines dan? Geen idee. Artrose in de hals? Geen idee. Het kan van alles zijn geweest
khirshanta schreef:Als je niet zeker weet of je paard er geschikt voor is; niet doen. Liever een half jaar/jaar langer wachten dan schade aanrichten
Eline_S_S schreef:[***] schreef:Je bent 16 en je zegt zelf altijd te wachten met inrijden tot ze 3 zijn.
Hoeveel 3 jarigen heb je al ingereden en wat zijn jouw eigen ervaringen daarmee?
Ik ben 16 en heb al heel wat pony's ingereden (waaronder mijn eigen) om het maar even zo te zeggen. Had altijd geholpen op een handelstal en de kleine pony's waar hij zelf niet op pastte mocht ik op (onder begeleiding ofcourse).
Ze vraagt naar de ervaringen. Dat vind ik persoonlijk iets anders dan meningen. Ik ben ook wel benieuwd wat voor grote gevolgen te vroeg inrijden heeft. En als je het hebt mee gemaakt kun je het het beste vertellen, toch?
Misschien wilt ze er wel een verslag voor school oid over maken?
Edit: verkeerde quote
Silly1972 schreef:Ik ken ene paard wat is ingereden op zijn 3e, pakte alles heel makkelijk op, kan piaffe, passage, noem maar op, is nu 7 en helemaal naar de Kl***