Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
xyzutu2 schreef:Ook of het verbod op rijden arbitrair is of niet dat maakt niet uit, de vraag was: wat als specifiek rijden verboden zou worden?
Voor de mensen die mennen er wel of niet bij willen: daar kan een apart topic over geopend worden, of je kunt in je post in dit topic 2 toekomsten schetsen: eentje voor als ook mennen niet meer mag en eentje voor als mennen nog wel mag.
Nog even voor de duidelijkheid dus: dit topic gaat alleen over de vraag hoe de toekomst eruit zou zien als rijden verboden zou worden.
Klachten over de vraagstelling mogen per pb.
_Anneruth schreef:We hoeven niet accuut te stoppen met rijden, we moeten dan stoppen met fokken heb ik begrepen. Het voorstel zou zijn om het een soort van te laten uitsterven.
Ach zou een prima oplossing zijn als je het echt zou willen verbieden maar eerlijk? Ik kan me er niets bij voorstellen en het zal echt raar zijn. Voor mij persoonlijk? Ik zou het echt verschrikkelijk vinden. Ik kan me geen leven zonder paarden voorstellen.
Het betekent nog al wat voor de economische kant. Hoefsmeden, paardenartsen, fysio's, evenementenorganisatoren, ruitersportwinkels, beroepsruiters, fokkers, instructeurs. Allemaal moeten ze op een andere manier de kost zien te verdienen..
Wat zal het landschap er ook anders uitzien.
Ik weet niet.. het zal niet onmogelijk zijn maar toch.. Bizarre gedachte .
nuscaniels schreef:Krijgen we alleen nog maar les op van die simulatiepaarden en gaan de profs daarmee aan de slag.
Wie heeft zijn neppaard het beste afgesteld.
Shirley schreef:Annekeee schreef:Ik vind het nog een interessantere vraag, wat gaan al die prof. ruiters doen??
Die gaan karren bouwen
xyzutu2 schreef:Misschien blijven de grote paardenrassen dan trouwens ook wel bestaan, maar worden ze gewoon steeds kleiner gefokt zodat ze een handzamer formaat krijgen. Dus waar nu paarden steeds groter worden gefokt om lange ruiters af te dekken krijg je dan mini Andalusiers, mini KWPNers, mini Shires enz. Een KWPNertje van 1,10 meter hoog.
Shirley schreef:xyzutu2 schreef:Misschien blijven de grote paardenrassen dan trouwens ook wel bestaan, maar worden ze gewoon steeds kleiner gefokt zodat ze een handzamer formaat krijgen. Dus waar nu paarden steeds groter worden gefokt om lange ruiters af te dekken krijg je dan mini Andalusiers, mini KWPNers, mini Shires enz. Een KWPNertje van 1,10 meter hoog.
Een soort levende Schleich verzameling?