SummerRemedy dat is niet erg dat we van mening verschillen maar het feit dat mensen aan de hand van het filmpje de fout in kunnen gaan, oftewel het vermoeden kunnen hebben dat ze '' zagen " bedoeld vind ik toch wel wat schokkend en bevestigd voor mij mijn gevoel wat ik er zelf ook al bij had. Uiteraard geloof ik dat Monique een wereld van verschil is t.o.v. instructeurs van het ruk en pluk werk.
In mijn ogen is de manier die zij gebruikt om het paard te laten ontspannen een trucje omdat ze een manier gebruikt waarbij het paard makkelijk zijn hoofd naar beneden brengt (een manier die overigens al héél erg lang bekend is bij ruiters), waarna het paard door de lage houding zich {mentaal} ontspant.
Echter als gevolg van mentale spanning spant een paard bepaalde spieren aan, door die spieren juist los te werken met gerichte oefeningen ontspannen die spieren waarna het paard ook weer mentaal ontspant.
Zasread zoals je al een paar keer hebt kunnen lezen heb ik deze vragen allang op mail naar Monique gestuurd maar ik wacht nog altijd op antwoord. Omdat het dus lang duurd dacht ik dan stel ik de vragen ook op bokt omdat er onder de bokkers ook veel lessers van mevr. de Rijk bij zijn. De gene die bij haar lessen zouden haar manier moeten kunnen onderbouwen / uitleggen. Althans, in elk geval de WAAROM erachter.
Het valt mij op dat de lessers van mevr. de Rijk dit topic als heel negatief ervaren {was ik al bang voor}, maar tegelijk lees ik ook reacties in dit topic dat mensen het als prettig ervaren. Heb ook al meerdere PB's gehad en zelfs mail van bokkers die de kritische vragen waarderen en erg blij zijn met dit topic. Het zet aan het nadenken, niet alleen over deze manier die hier nu besproken word maar ook andere manieren, zoals die ze zelf momenteel toepassen.
En als mensen dan verschillende manieren gaan bekijken, vergelijken en zelf na gaan denken ben ik de laatste die zegt dat ze een verkeerde weg naar Rome nemen.

Milkberry dat zijn juist dingen waardoor ik er vraagtekens en een raar gevoel erbij krijg, de theorie klopt in eerste zin heel aardig maar als je dan het beeld erbij bekijkt word je er niet warm van. Dan duik ik dus nog eens verder de theorie in en dan ontdek ik dingen die toch niet helemaal kloppen, terwijl het in eerste instantie heel logisch lijkt en lijkt te kloppen als een bus.
sanne83 tuurlijk is dat prima! Maar op haar website praat ze toch echt over een eigen manier / methode.
Daarnaast zie ik haar regelmatig aangedragen worden als goede instructeur en zie ik heel wat ruiters naar haar toe hollen voor les. Dan ga ik denken van; "Hé wat is dat voor instructeur dat iedereen er zo lyrisch over is? Wat bied die voor goeds aan?" en als ik me er dan vervolgens wat in ga verdiepen dan word ik er helemaal niet blij van. Dat zet bij mij vraagtekens en daarom heb ik dit topic ook geopend, om duidelijkheid te krijgen.
) ik ook ik vind
Ik lees in ieder geval met veel interesse mee hier.
Maar juist omdat ik ZELF ook nog zo veel te leren heb geef ik zelf geen les en word ik nieuwsgierig naar een methode die schijnbaar erg populair is.