Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Easy_Rider schreef:Over 10 raar rijden wij op een virtueel paard .
Je stoel beweegt en je zit op een telefoonscherm te kijken. Hoe vaker je oefent hoe meer ervaring je krijgt.
Nu is het Pokemon, over 10 jaar zitten we op een computer/spel te rijden.
Easy_Rider schreef:Ik denk dat over 10 of 20 jaar sport met dieren en dus ook met paarden verboden is.
Er zijn zoveel dierenwelzijnsorganisaties die zich profileren dus ik verwacht dat paardensport verboden gaat worden.
Ladyingreen schreef:Ik denk dat er een grotere kloof gaat komen tussen elite en niet-elite. Vooral in de wedstrijdsport. Ik zie nu de wedstrijdaccomodaties als luxer en luxer worden, startprijzen gaan als gevolg daarvan omhoog en de locaties zijn vooral bedrijven gericht op omzet. Verenigingen raken denk ik meer en meer locale wedstrijden kwijt, maar wellicht als er ooit een scheiding komt tussen prof en amateur...?
xxCYNNxx schreef:Nies_ schreef:Ik vind dat ook zo iets bizars. Rechtrichten is toch juist waar de hele dressuur voor bedacht is? Kijk elk oud stoffig boek er maar op na.
Wat ik over 10 jaar zie? Nog meer goeroes met onzinnige methodes en een hoop prietpraat in plaats van mensen die gewoon met hun boerenverstand denken. Langs de andere kant nog meer show in de ring in plaats van een correct getraind en gereden paard.
Dit idd + wat Ayasha zegt.
En wedstrijden mogen starten op neckrope; mag hopen van niet. Zijn over de hele wereld een handjevol mensen die ten allen tijden met neckrope de volledige controle hebben en die ermee hun paard op een dubbeltje kunnen keren. Want op zit rijden kunnen heel veel niet en dat is wat je tot in je tenen moet beheersen wil je met neckrope ten alle tijden wat te vertellen hebben (dus ook als die schrikt en er vandoor gaat bv)
Ook hoop ik dat de fokkerij weer de goede weg ingeslagen is over 10 jaar ipv de extreme benenzwaaiers van nu, wat er imo gewoonweg niet uit ziet.
Zodat de dressuur weer wordt zoals dit, want zeg nu zelf; dit ziet er soepel en harmonieus uit
https://www.youtube.com/watch?v=XZPLIGU476s
Nies_ schreef:Ik vind dat ook zo iets bizars. Rechtrichten is toch juist waar de hele dressuur voor bedacht is? Kijk elk oud stoffig boek er maar op na.
Wat ik over 10 jaar zie? Nog meer goeroes met onzinnige methodes en een hoop prietpraat in plaats van mensen die gewoon met hun boerenverstand denken. Langs de andere kant nog meer show in de ring in plaats van een correct getraind en gereden paard.
Paard2014 schreef:Ik krijg nu al tranen in mijn ogen als ik op een "wedstrijd" stal kom. Ik vermoed dat het over 10 jaar niet veel beter is. Paarden worden niet meer als levende wezens gezien maar als machines. [Knip]