Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElCamino schreef:Ik ben bij ons de enige western ruiter.
mystery1980 schreef:nee ik erger me daar eigenlijk nooit aan (ben westernruiter en die hebben toch al minder met bakregels) Ik kijk voor me, als iemand stopt kan ik er nog ruim omheen en zo niet reed ik er te dicht op. Rijdt iemand te langzaam kan ik eromheen. Dat soort dingen, nee kan met iedereen rekening houden zonder problemen. Enige probleem wat dressuur ruiters nog wel eens met mij hebben is dat ze geen idee hebben welke kant ik nu weer uit ga. Dan zeg ik gewoon doe jij je ding en ik rij wel om je heen, komt ook goed.
silversomali schreef:Maar dus als iemand rechtsom gallopeert en de ander rijdt linksom in draf, wie heeft er dan voorrang?
wortelsussie schreef:Had laatst toevallig bijna een aanrijding. Mevrouw rijd meerdere rondjes in stap over de hoefslag terwijl ik aan het draven was. Zij bleef stug op de hoefslag zonder dat ze een oefening aan het doen was. Voor mij de rede dat ik het bij de 4e keer het zat was en recht op haar af reed om vervolgens dat ik op het laatste moment uit te wijken. We hadden al meerdere keren oog contact, snap je het dan nog niet?!
Vandaag was een jong meisje aan het stappen op de hoefslag, heb vriendelijk gevraagd of ze wilt stappen op de binnen hoefslag. Kan begrijpen dat zij de regels niet kent.
Ben zelf, zeg ik eerlijk, ook een ruiter die alle kanten op gaat en dus wel eens in botsing komt maar daar let ik echt goed op en anders zeg ik sorry. Maar stug doorstappen op de hoefslag zonder een oefening te doen.. Nee sorry daar kan ik niet tegen...