Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
HorseTopShop schreef:Of dit nou een kind van 6 was of een volwassene van 60. De honden/eigenaren waren fout.
ik ben ook een keer van mijn paard gekletterd toen het aangevallen werd door een loslopende hond. Had iemand mijn paard dan ook maar aan een longe vast moeten houden?
liedje89 schreef:Als een hond echt aanvalt vind ik inderdaad dat je sowieso dus te weinig controle hebt, maar ik haal uit het verhaal van TS niet echt dat de pony echt werd aangevallen. Er renden wat honden achterna maar zolang zo'n hond niets doet moet je je paard toch gewoon onder controle hebben. Hier in de buurt rijden zelfs veel mensen waarbij de eigen hond met het paard mee rent, dus ik kan me voorstellen dat je als paarden leek denkt dat je hond best een stukje met een paard mee kan rennen zonder dat dat kwaad kan. Je kan imo niet verwachten dat mensen hun hond al bij zich roepen omdat de meesten zich waarschijnlijk niet eens realiseren dat het misschien nodig is. Ik zou met een paard wat al schrikt van zo'n hond denk ik ook niet in een losloopgebied rijden
liedje89 schreef:HorseTopShop schreef:Of dit nou een kind van 6 was of een volwassene van 60. De honden/eigenaren waren fout.
ik ben ook een keer van mijn paard gekletterd toen het aangevallen werd door een loslopende hond. Had iemand mijn paard dan ook maar aan een longe vast moeten houden?
Als een hond echt aanvalt vind ik inderdaad dat je sowieso dus te weinig controle hebt, maar ik haal uit het verhaal van TS niet echt dat de pony echt werd aangevallen. Er renden wat honden achterna maar zolang zo'n hond niets doet moet je je paard toch gewoon onder controle hebben. Hier in de buurt rijden zelfs veel mensen waarbij de eigen hond met het paard mee rent, dus ik kan me voorstellen dat je als paarden leek denkt dat je hond best een stukje met een paard mee kan rennen zonder dat dat kwaad kan. Je kan imo niet verwachten dat mensen hun hond al bij zich roepen omdat de meesten zich waarschijnlijk niet eens realiseren dat het misschien nodig is. Ik zou met een paard wat al schrikt van zo'n hond denk ik ook niet in een losloopgebied rijden
KimD schreef:Veel mensen weten het niet eens van hun hond hoe die reageert op een bepaald dier of gebeurtenis, waarschijnlijk deze mensen ook niet. Want toen ze riepen gingen de honden braaf terug, maar toen was het kwaad wel al geschied.
anneliesdj schreef:Hoezo is het levensgevaarlijk met een shetlander iemand op 1,5 meter afstand te passeren?
KimD schreef:anneliesdj schreef:Hoezo is het levensgevaarlijk met een shetlander iemand op 1,5 meter afstand te passeren?
Wij hadden op dat moment de honden aan de riem, drie (middel)grote honden, een hond die heftig reageert op paarden. Die hebben we dus vast gepakt (uit fatsoen, want verplicht is het niet) maar kind komt maar op 1,5 meter voor ons langs. Nu heeft onze vriendin haar tussen de benen gepakt en haar gecorrigeerd om niet te blaffen.
Wat als ze dat niet had gedaan?
De vader had, uit fatsoen, zijn dochter moeten corrigeren en leren dat dit niet netjes is.