Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Simpelman schreef:Mij is het in de jaren opgevallen dat, in tegenstelling tot dat wat men algemeen aan neemt, het juist een opvallend groot deel van de vrouwen zijn die ongevoelig zijn voor de signalen van hun paarden.
Ook zie ik bij hen heel vaak een sterke tendens te willen domineren, iets waar paarden instinctief weg van gaan.
Bij goed rijdende mannen daar en tegen zie ik vaak het zoeken naar harmonie waardoor ze effectiever communiceren.
SETEFURII schreef:Simpelman schreef:Mij is het in de jaren opgevallen dat, in tegenstelling tot dat wat men algemeen aan neemt, het juist een opvallend groot deel van de vrouwen zijn die ongevoelig zijn voor de signalen van hun paarden.
Ook zie ik bij hen heel vaak een sterke tendens te willen domineren, iets waar paarden instinctief weg van gaan.
Bij goed rijdende mannen daar en tegen zie ik vaak het zoeken naar harmonie waardoor ze effectiever communiceren.
Ik sluit me hier bij aan. Ik zie heel veel ruiters en amazone's die hun paard willen domineren. En ze zullen wel tot een bepaald niveau komen maar daar stopt het. Ik heb momenteel een heel fijne dressuur instructrice met heel veel gevoel en een fijne spring instructeur met heel veel gevoel. Beide proberen mij te leren luisteren en voelen wat mijn paard doet en aangeeft. En beide hebben zelf op internationale wedstrijden meegedraaid.
sallandval schreef:Maar niemand neemt er aanstoot aan als iemand zegt 'mannen zijn langer dan vrouwen'.
Shadow0 schreef:sallandval schreef:Maar niemand neemt er aanstoot aan als iemand zegt 'mannen zijn langer dan vrouwen'.
Wel als dat ertoe zou leiden als (bv) lange vrouwen in een vliegtuig automatisch minder beenruimte krijgen 'omdat mannen nou eenmaal langer zijn' en dat zelfs wordt volgehouden als een bepaalde vrouw langer is dan een bepaalde man maar zichzelf toch dubbel moet vouwen op een zitplaats 'voor vrouwen'.
sallandval schreef:In de paardenwereld is het toch ook niet zo dat vrouwen gediscrimineerd worden? Ik zou zeggen: juist niet. het is één van de weinig sporten waar beide geslachten rechtstreeks kunnen concurreren met elkaar.
palousa_boy schreef:Waarschijnlijk zijn die er wel hier en daar shadow, ze worden alleen niet uitgesproken.