Houding en zit foto beoordeling topic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:41

Laatst bijgewerkt door Daks op 16-06-15 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_PatriciaH

Re: Houding en zit foto beoordeling topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:43

Laatste twee foto`s zijn niet openbaar..

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:47

Als het goed is nu wel.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:48

Leuk topic, even kijken wie er voor mij(n dochter) was

Afbeelding

Tes22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 11:20

Yezzi, ik vindt je draffoto in ieder geval beter dan de foto in galop. Heb jij gewicht van je paard in je handen? Probeer los te laten van voren, meer lucht creëren en meer impuls rijden (achterin zit de motor) maar je moet hem dan wel die ruimte geven aan de voorkant. Probeer je beugels eens 1 of 2 gaatjes langer te doen, en dan in galop echt zitten, niet klemmen met je bovenbeen, en je ook niet vasthouden aan je teugel maar geef hem de ruimte.

Tes22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 11:26

Dreamer voor jou ook; Heb jij gewicht van je paard in je handen? Probeer los te laten van voren, meer lucht creëren en meer impuls rijden (achterin zit de motor) en dan wel die ruimte geven aan de voorkant. Niet vasthouden aan je teugel maar geef hem de ruimte, dus loslaten. Ga echt zitten, en probeer je niet vast te pakken aan je teugels. :)
Laatst bijgewerkt door Tes22 op 16-06-15 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:27

Tes22 schreef:
Yezzi, ik vindt je draffoto in ieder geval beter dan de foto in galop. Heb jij gewicht van je paard in je handen? Probeer los te laten van voren, meer lucht creëren en meer impuls rijden (achterin zit de motor) maar je moet hem dan wel die ruimte geven aan de voorkant. Probeer je beugels eens 1 of 2 gaatjes langer te doen, en dan in galop echt zitten, niet klemmen met je bovenbeen, en je ook niet vasthouden aan je teugel maar geef hem de ruimte.

Heb bijna geen gewicht in m'n handen, wel contact uiteraard. Gaten langer heb ik al geprobeerd maar dan zijn ze écht te lang en dan kan ik niet meer lichtrijden. Bovendien ga ik dan m'n enkels overbelasten omdat ik meer moeite moet doen om op te staan, en gezien ik zwakke enkels heb is dat geen goed idee, dan kan ik na een kwartier afstappen omdat het niet meer gaat, hetzelfde geldt voor te korte beugels. Deze hoogte is de enige manier dat ik pijnvrij kan rijden. :) Bedankt voor de rest van je tips! Met galop is ze erg lastig te rijden, toen ze hier op stal kwam kon ze niet onder de man galopperen, alleen heel hard draven. Nu gaat de galop steeds beter maar ik ga inderdaad onbewust naar voren zitten. :)

Tes22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 12:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:27

Tes22 schreef:
Dreamer voor jou ook; Heb jij gewicht van je paard in je handen? Probeer los te laten van voren, meer lucht creëren en meer impuls rijden (achterin zit de motor) en dan wel die ruimte geven aan de voorkant. Niet vasthouden aan je teugel maar geef hem de ruimte, dus loslaten. Ga echt zitten, en probeer je niet vast te pakken aan je teugels. :)

Klopt, het ene moment hou ik vast, en op het moment dat ik mezelf daarop betrap laat ik eigenlijk te los waardoor mijn paard het niet meer snapt. Ben nog opzoek naar die middenweg :D
Zodra ik ga doorzitten gaat het wel stukke beter! Dan hou ik ook niet vast en zit ik echt onafhankelijk. Heb "vroeger" zoveel zonder zadel gereden dat mijn houding dan veel beter is haha!

En @tes het eerste wat ik zie is dat je je handen rechtop mag houden en ietsje hoger mag dragen :)

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:50

jesss_amigo schreef:
Wat een handig topic! Ik meld mij ook. Ben de laatste tijd erg bezig met mijn houding. Probeer heel bewust te zijn met hoe ik zit en wat ik doe. Het grooste struikelblok zijn mijn handen (voor me rechterhand. Die wil ik vaak te sterk maken)

[ Afbeelding ]

Niemand tips voor mij?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:54

Wat intressant doen jullie ook springfoto's?

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:59

Ik ga ook een poging wagen... Zijn wel wat oude foto's maar goed!

Afbeelding

Afbeelding

Eerste keer springen gisteren:

Afbeelding

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:11

Leuk topic!

Ik plaats ook even twee foto's! (Ik weet niet of je het goed kan zien op deze foto's...)

Deze foto omdat ik sinds kort op springles zit, de foto is een paar weken geleden ( ik buk omdat er een tak zat die ik eerst niet zag :P )
Afbeelding

En deze foto omdat ik hele harde galop eigenlijk best moeilijk vind ook al doe ik het alweer 7 jaar, haha :o
Afbeelding

Tes22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 16:17

Jess_amigo; ik vindt dat je erg netjes zit. Puntjes die mij opvallen zijn dat jouw binnenhand iets strenger is, of in ieder geval hoger staat dan jouw buitenhand. Het beeld geeft nu alsof er aardig wat druk op je teugels staat, dus je zou wat meer ruimte mogen geven van voren, en niet op op de binnenteugel pakken, maar het hoofdzakelijke contact houden op je buitenteugel.

Tes22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 16:18

Vergeet niet ook commentaar te geven op je voorgangers he mensen! ;)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:20

@Jess_Amigo je zit erg netjes maar let op je handen geef je teugels wat meer lucht, die staan nu erg strak volgens mij!

Tes22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 16:28

Ginootje; probeer echt mee te gaan in het ritme van je paard, het lijkt in ieder geval alsof je nu voor je paard uit aan het lichtrijden bent. Verder vind ik dat je beugels ook wel een gaatje langer mogen.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:38

Tes22 schreef:
Ginootje; probeer echt mee te gaan in het ritme van je paard, het lijkt in ieder geval alsof je nu voor je paard uit aan het lichtrijden bent. Verder vind ik dat je beugels ook wel een gaatje langer mogen.

Bedankt voor je commentaar! Beugels zijn inmiddels langer en veel punten zijn al verbeterd.. Ik moet maar weer eens nieuwe foto's laten maken binnenkort! :D

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:56

Voor mijn voorganger:
Probeer te denken dat je omhooggevallen word getrokken aan je hoofd. Doe daarbij je beugels een gaatje langer en ik denk dat het dan al een stukje beter is.
Zo slecht is het namelijk niet.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:07

@Yom: ik heb een tip voor je dochter. Ik zie veel spanning in haar houding, klopt dat? Misschien vanwege de wedstrijd?
Ze trekt haar benen een beetje op naar achter. Als ze voor de wedstrijd even een paar rondjes rijdt zonder haar voeten in de beugels, denk ik dat ze veel meer ontspannen is. Dan gaan haar benen automatish naar beneden hangen.
ook mag ze haar handen wat meer rechtop houden. Succes

Bruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:08

Yezzi schreef:
Leuk! Mag ik een foto plaatsen?

[ Afbeelding ]

Eigen verbeterpunten:
Op mijn billen blijven zitten
Handen niet neerdrukken/polsen teveel buigen
Rechtop blijven zitten (Dit is een reactie op punt 1)

Ben benieuwd!

jij hebt echt precies hetzelfde als ik heb!
Ook dezelfde punten!

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:17

Wat een leuk topic! Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden en vooral natuurlijk, naar de tips! Wel goed om te weten, ik heb jeugdreuma.

Afbeelding

Afbeelding

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:27

Noaenkelly; ik vind dat je een nette houding hebt alleen je ellebogen iets meer buigen en wat meer tegen je lichaam houden

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:41

Leuk topic. Maar volgens mij wordt dit topic was echt interessant als men bewegende beelden plaatst. Ik heb ook foto's waarbij ik keurig zit, maar er schort toch nog een hele hoop aan mijn houding :D

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:54

Leuk topic, thuis even wat recente foto's plaatsen, want ik heb ik nu niet bij de hand. Er schort namelijk ook nog zat aan mijn houding in zowel de dressuur als in het springen.