Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tes22 schreef:Yezzi, ik vindt je draffoto in ieder geval beter dan de foto in galop. Heb jij gewicht van je paard in je handen? Probeer los te laten van voren, meer lucht creëren en meer impuls rijden (achterin zit de motor) maar je moet hem dan wel die ruimte geven aan de voorkant. Probeer je beugels eens 1 of 2 gaatjes langer te doen, en dan in galop echt zitten, niet klemmen met je bovenbeen, en je ook niet vasthouden aan je teugel maar geef hem de ruimte.
Bedankt voor de rest van je tips! Met galop is ze erg lastig te rijden, toen ze hier op stal kwam kon ze niet onder de man galopperen, alleen heel hard draven. Nu gaat de galop steeds beter maar ik ga inderdaad onbewust naar voren zitten.
Tes22 schreef:Dreamer voor jou ook; Heb jij gewicht van je paard in je handen? Probeer los te laten van voren, meer lucht creëren en meer impuls rijden (achterin zit de motor) en dan wel die ruimte geven aan de voorkant. Niet vasthouden aan je teugel maar geef hem de ruimte, dus loslaten. Ga echt zitten, en probeer je niet vast te pakken aan je teugels.

jesss_amigo schreef:Wat een handig topic! Ik meld mij ook. Ben de laatste tijd erg bezig met mijn houding. Probeer heel bewust te zijn met hoe ik zit en wat ik doe. Het grooste struikelblok zijn mijn handen (voor me rechterhand. Die wil ik vaak te sterk maken)
[ Afbeelding ]
) 
Tes22 schreef:Ginootje; probeer echt mee te gaan in het ritme van je paard, het lijkt in ieder geval alsof je nu voor je paard uit aan het lichtrijden bent. Verder vind ik dat je beugels ook wel een gaatje langer mogen.
Yezzi schreef:Leuk! Mag ik een foto plaatsen?
[ Afbeelding ]
Eigen verbeterpunten:
Op mijn billen blijven zitten
Handen niet neerdrukken/polsen teveel buigen
Rechtop blijven zitten (Dit is een reactie op punt 1)
Ben benieuwd!