Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Belmera schreef:Ook ik heb n tijd CR lessen gereden. Was best n omschakeling maar zo fijn dat paardlief ook laat merken dat als ik beter zit,zij beter kan lopen! Helaas mogen er op de huidige stal geen instructeurs van buiten af komen. Dus wil nu gaan proberen of ik ook wat aan een cursus of clinic heb zonder paard.
Anoniem schreef:Zo dacht ik dus , hoe langer de beugels hoe langer mijn been hoe beter mijn zit.
Mooi niet dus, ik ging juist mijn benen afsteken en zat niet meer goed op mijn zitbeenknobbels..
Anoniem schreef:Ik overstrek. Ik rijd overigens niet in een dressuurzadel mocht iemand dat willen weten, maar een soort westernzadel/endurance.
Zonder zweetbladen en dus ook geen wrong.
Anoniem schreef:Ik kan prima zitten zonder beugels:alleen scheef.
Ik knik in.
wat ik dus ook doe mét beugels. Ik druk een hak vreselijk raar uit, waardoor ik een been afsteek...
Krijg het moeilijk uitgelegd.
Anoniem schreef:Nombrado, ik denk niet dat jij vanaf een scherm kan weten hoe ik zit.
Dus ik ga af op de kundigheid van mijn instructrice.
Anoniem schreef:Ik kan prima zitten zonder beugels:alleen scheef.
Ik knik in.
wat ik dus ook doe mét beugels. Ik druk een hak vreselijk raar uit, waardoor ik een been afsteek...
Krijg het moeilijk uitgelegd.
Askja schreef:Darkchrystal, je hebt gelijk dat er zonder beeld van jou als ruiter weinig concreets valt te zeggen over de oorzaak van het inknikken. Het komt wel heel veel voor, en het is in ieder geval al goed dat je je er bewust van bent, hoe frustrerend dat ook is. Dan kun je werken aan verbetering. Veel ruiters voelen het niet eens. Het zou trouwens kunnen dat je si-gewricht naar 1 kant wat geblokkeerd is. Als het inknikken zo hardnekkig is. Dan zijn aan die kant de betrokken spieren ook verkort. Misschien eens na laten kijken door een fysio of osteopaat/chiropractor?
Jammer IJssnuiver, dan doen wij idd niet dezelfde cursus. Leuk dat je op IJsland hebt gereden, dan maak je de paarden ook mee in hun natuurlijke omgeving en dat is erg gaaf! En IJsland is natuurlijk onvergetelijk mooi.