Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yvank_ schreef:suus_pepper schreef:Raar dat dat nog steeds niet mag. Gister was ik bij indoor brabant en daar waren 2 combinaties op het hoogste niveau die bitloos reden.. Ik rijd zelf niet bitloos, maar het verbieden vind ik wel raar..
Dat is springen... daar mag het wel maar dressuur niet.
CoriienRN schreef:Tuurlijk eens, maar dan nog die mensen die dan nu vast lopen in het L2 moeten dus dan een jaar wachten vrees dat ze niet snel dispensatie krijgen.
klopt dit was toevallig 1 combinatie met bit gebeurd het ook zat
En een Heckemor heeft een andere inwerking als een bitloos hoofdstel.
Ninx schreef:CoriienRN schreef:Ik heb laatst met jury cursus een bitloze combinatie gehad, en vond het er zelf niet fijn uit zien, paard liep de gehele proef op de voorhand te hangen op zijn neusriem die aan de teugels vast zitten.
Hoe vaak zie je een combinatie met bit waarvan je bilnaad samentrekt?
Weinig mensen kunnen echt rijden.... zowel met als zonder bit. Dus dat heeft niets met de optoming te maken toch?
CoriienRN schreef:Dat is dus ook een punt @gypsy dat mag dus niet![]()
Je zou wel een onderlingen kunnen organiseren
Gypsy schreef:CoriienRN schreef:Dat is dus ook een punt @gypsy dat mag dus niet![]()
Je zou wel een onderlingen kunnen organiseren
Dat bedoelde ik ook.![]()
Het zal niet heel veel uithalen, maar wellicht schrikken ze een klein beetje dat je (potentiële) klanten weghaalt. Of ze zien dat er wel degelijk animo voor is.
Overstappen naar een bit zou ik persoonlijk niet doen. Zij gaan toch potverdorie niet bepalen hoe jij je paard moet trainen.
myandalusier schreef:Anoeska schreef:Je krijgt geen dispensatie. Ook niet met een DA verklaring.
Jawel hoor. Als je aan kan tonen dat je paard geen bit in kan dan mag je bitloos verder.
Anoeska schreef:Je krijgt geen dispensatie. Ook niet met een DA verklaring.