Dus? Conclusie?
Ieder paard is door een ander te rijden, je bent echt niet de enige en je bent ook niet uniek.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Goof schreef:Grappig, iedereen die in dit topic reageert met een "toevallig heb ik echt een paard en ik ben toevallig echt de enige die erop kan rijden" zegt direct daar achteraan "nou ja, een ander zal het misschien ook kunnen, maar dat kost heel veel tijd".
Dus? Conclusie?
Ieder paard is door een ander te rijden, je bent echt niet de enige en je bent ook niet uniek.
Goof schreef:Grappig, iedereen die in dit topic reageert met een "toevallig heb ik echt een paard en ik ben toevallig echt de enige die erop kan rijden" zegt direct daar achteraan "nou ja, een ander zal het misschien ook kunnen, maar dat kost heel veel tijd".
Dus? Conclusie?
Bambolina schreef:Ik geloof zeker niet dat er paarden zijn die echt maar door éen persoon gereden kunnen worden. Wel dat er extreem gevoelige paarden zijn waar je niet 'effe snel' iemand anders op zet, waarbij je echt met beleid, geduld en regelmaat aan de slag moet, en wat tijd kost voor je hem/haar zo kunt rijden als de huidige ruiter. Wat, voor dat het beter begint te gaan, eerst veel stress oplevert voor het dier. Kan dus best begrijpen dat er mensen zijn die er bewust voor kiezen om niemand anders op hun paard te laten.
Blingh schreef:Ik heb liever ook niet jan en alleman op mijn paard
Nirvana_ schreef:Er zijn nu naast mij nog 2/3 anderen die met haar trainen etc en dat accepteert ze prima, maar je merkt wel dat ze liever 1 iemand heeft die er 24/7 voor haar is in plaats van verschillende mensen
Seltje schreef:Er zijn wel degelijk paarden waar je niet zomaar iedereen even op zet.
KoudbloedKim schreef:Er zijn wel paarden, waaronder die van mij, die je op een bepaalde manier moet rijden.
Doe je dat niet, sta je een uur lang stil in het midden van de bak.
Er zijn bepaalde trucjes die je moet kennen en je moet haar telkens een stapje voor zijn.
Ayasha schreef:Een paard zó eenkennig laten zijn dat jij alleen met hem om kan is imo egoïstisch en gaat ten koste van zijn/haar welzijn.
lideli schreef:Goof schreef:Grappig, iedereen die in dit topic reageert met een "toevallig heb ik echt een paard en ik ben toevallig echt de enige die erop kan rijden" zegt direct daar achteraan "nou ja, een ander zal het misschien ook kunnen, maar dat kost heel veel tijd".
Dus? Conclusie?
Precies mijn gedachte
KoudbloedKim schreef:Er zijn wel paarden, waaronder die van mij, die je op een bepaalde manier moet rijden.
Doe je dat niet, sta je een uur lang stil in het midden van de bak.
Er zijn bepaalde trucjes die je moet kennen en je moet haar telkens een stapje voor zijn.
Ken je haar niet, zal je dat niet lukken.
Angela schreef:En ik vind zelf dat je hier altijd naar moet zoeken, meerdere ruiters. Want je kan altijd geblesseerd raken, en daar wordt je paard dan de dupe van (door wegvallen van training wegvallen van spieren en weer van vooraf aan moeten beginnen, daarnaast hebben veel paarden "het werk" geestelijk en lichamelijk nodig.)
Cer schreef:Ayasha schreef:Een paard zó eenkennig laten zijn dat jij alleen met hem om kan is imo egoïstisch en gaat ten koste van zijn/haar welzijn.
Dat denk ik ook![]()
Buiten dat ik het altijd juist heel leuk vond om mensen op mijn paard te laten rijden.. Ik vond r namelijk geweldig, en het is echt supercool als er iemand afstapt die zegt "wat heb jij een gaaf paard"Was ik helemaal trots op r
![]()
Dat vind ik persoonlijk stoerder dan een paard wat door vreemden niet te rijden is en dat mensen zeggen "nee hoor bedankt" als je zegt 'wil je ook ff?'. Ik ken zat paarden waar ik niet op zou stappen omdat ik ze te listig vind bij anderen.. fijne reclame
De paarden die ik tegenwoordig rijdt worden juist, en het liefst zo vlot mogelijk, door meerdere mensen gereden juist om ze veelzijdig te houden. Zo snel gaan ze ook niet dood van een andere ruiter, en als de hulpen iets afwijken wennen ze er maar aan. Bij een GrandPrix paard zou ik daar zuinig mee zijn, maar t gemiddelde recreatiebeestje (tm de L zeker) zou t moeten kunnen handelen