Adelinde Cornelissen met Aqiedo gefilmd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 11:24

Oei die nek van Aqiedo vind ik er wel onprettig uitzien, maar daar verander je niets aan. Verder vind ik dat je een paard niet kunt beoordelen op zo'n stukje prijsuitreiking met een hoop stampei. Als ik het zo zie lijkt het me een dier dat enorm moeilijk uit te zitten is en vind ik het wel enorm knap dat ze zo aan het zadel geplakt zit.

Teugels korter pakken, daar bedoeld instructie zelden mee dat je meer in de bakkus moet gaan trekken. Teugels korter pakken willen negen van de tien keer mee zeggen dat jij je handen verder naar voren moet houden. Een kortere teugel met de hand verder naar voren geplaatst is 100x vriendelijker en meegeeflijker in de paardenmond als een langere teugel en de handen te dicht bij het lichaam geplaatst. Als je naar zo'n dag gaat en instructie krijgt van de top, kan het je stijl zijn of niet, maar in ieder geval iemand die veel gepresteerd heeft in de paardensport, dan is dat een buitenkansje om iets te leren. Als je daar naartoe gaat en gewoon lekker je eigen ding blijft doen, leer je niets. Als je geluisterd had, had meegemaakt wat de vervolginstructies waren had je misschien wat meegemaakt in de ontwikkeling van jou als ruiter en je paard. Als het dan achteraf toch niet blijkt te werken heb je ook wat geleerd. Gewoon je ding blijven doen is in mijn ogen een domme gemiste kans.
Laatst bijgewerkt door oji op 14-02-15 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 11:28

xxsalinaxx schreef:
Amiigo schreef:
En eerder zei je nog dat je niet in d'r bakkes gaat trekken? Wist Adelinde over die blessure(s)?

Dat ik jou een verontschulding soort van moet afleggen vind ik echt mega brutaal. Bemoei je dan met je zelf.

Maar ik heb gezegt dat ik niet de teugels korter neem omdat ik dan in der mond trek en dat niet wil.
Nee ze wist het niet over de blessures en ernstige ziekte geschiedenis je kan namelijk niet even gaan kletsen daar.

Maar als olympische ruiter moet je kunnen zien dat het niet de oplossing is, zien andere instructuers namelij ook.

Ik heb veel respect voor haar maar ik heb liever edward gal qua rijstijl, ontspannen en zacht.

Adelinde kan toch niet ruiken dat die blessures en een ernstige ziekte geschiedenis achter de rug heeft? Lijkt me niet heel onbelangrijk als je daar rond rijd, dat zou het eerste zijn wat ik zou vertellen als ze iets zei waar mijn paard nog niet aan toe was.

Ben het met je eens oji!

xxsalinaxx

Re: Adelinde Cornelissen met Aqiedo gefilmd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 11:30

Amiggo, geef ik je gelijk in helaas heb ik die mogelijkheid niet gekregen! Zou idd al hoop schelen :)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 11:44

Mooi super bewegend paard maar ik word niet vrolijk van beide filmpjes. Ik vind de ruiter inderdaad heel streng met haar handen. Paard loopt bijna overal achter de loodlijn (getrokken) met een holle rug. Alleen valt het niet zo op vanwege zijn geweldige bewegingen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 11:53

Ik vind zijn bewegingen juist niet mooi. Te overdreven hoog voorbeen en achter soms niet in tact.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 11:58

Tazzey schreef:
Ik vind zijn bewegingen juist niet mooi. Te overdreven hoog voorbeen en achter soms niet in tact.

Daar kan je rijdtechnisch wat aan doen. Als je een paard in een houding trekt gaan ze van voren spectaculair bewegen maar de achterkant doet niet mee.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:00

De achterkant doet in mijn ogen té veel mee. Niet mooi.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:32

Amiigo schreef:
xxsalinaxx schreef:

Dat ik jou een verontschulding soort van moet afleggen vind ik echt mega brutaal. Bemoei je dan met je zelf.

Maar ik heb gezegt dat ik niet de teugels korter neem omdat ik dan in der mond trek en dat niet wil.
Nee ze wist het niet over de blessures en ernstige ziekte geschiedenis je kan namelijk niet even gaan kletsen daar.

Maar als olympische ruiter moet je kunnen zien dat het niet de oplossing is, zien andere instructuers namelij ook.

Ik heb veel respect voor haar maar ik heb liever edward gal qua rijstijl, ontspannen en zacht.

Adelinde kan toch niet ruiken dat die blessures en een ernstige ziekte geschiedenis achter de rug heeft? Lijkt me niet heel onbelangrijk als je daar rond rijd, dat zou het eerste zijn wat ik zou vertellen als ze iets zei waar mijn paard nog niet aan toe was.

Ben het met je eens oji!

Ik mag toch aannemen dat ze dat wel wist? Zie filmpje wat ik in mijn vorige reactie heb geplaatst. Daar verteld de eigenaar erover en is al van voor het filmpje in de OP..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:42

Maar als ie geopereerd is aan cornage, hoe kan ie dan ggk zijn? Ik dacht dat ze met cornage niet ggk werden.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:43

Ik geloof dat hij luchtzuigt.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:43

Ik was er ook bij. Werd er ook niet echt warm van. Het was trouwens geen prijsuitreiking maar een showblokje, wat de naam showblokje in mijn ogen niet waard was. Vond het een beetje een aanfluiting eigenlijk. Maar goed. Als ze hem zo voorstelt, lijkt hij voor mij meer op een beer die danst op een gloeiend hete plaat.
Waar ie aan geopereerd is, weet ik niet. Ik heb ook al horen zeggen dat het luchtzuigen te maken had. Misschien is er iemand die het echt weet?

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:48

Hij heeft een operatie gehad vanwege luchtzuigen. Er wordt dan een stukje spier weggehaald. Vandaar dat zijn hals er nu een beetje vreemd uitziet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:49

Ik word hier helaas weer niet blij van.... :n Jammer, want ik denk wel dat het een paard met veel mogelijkheden is. Laten we hopen dat het ruk en plukwerk in '' normale '' omstandigheden achterwege blijft...maar ik vrees ervoor... :(

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:52

vur schreef:
Ik was er ook bij. Werd er ook niet echt warm van. Het was trouwens geen prijsuitreiking maar een showblokje, wat de naam showblokje in mijn ogen niet waard was. Vond het een beetje een aanfluiting eigenlijk. Maar goed. Als ze hem zo voorstelt, lijkt hij voor mij meer op een beer die danst op een gloeiend hete plaat.
Waar ie aan geopereerd is, weet ik niet. Ik heb ook al horen zeggen dat het luchtzuigen te maken had. Misschien is er iemand die het echt weet?

stond op het programma: clinic Adelinde Cornelissen, nou bar weinig uitleg...
volgens mij was het meer een oefenrondje voor Aqiedo en egostrelend voor haarzelf.

Iig weinig clinic aan, wat een aanfluiting zeg :o Carl kon het vorig jaar 1000 x beter uitleggen en brengen op een voor hem vreemd paard....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:53

Tazzey schreef:
De achterkant doet in mijn ogen té veel mee. Niet mooi.

De achterhand blijft te veel 'achter', als de voorhand verder omhoog zou komen, zou het veel minder opvallen. Misschien het afgelopen anderhalf jaar te snel gegaan? Kunstjes kan je ze allemaal wel aanleren, maar tevens correct uitgevoerd gaat wel een erg lange weg aan vooraf. Het ene paard heeft natuurlijk meer natuurlijke aanleg dan het andere, maar in principe en gemiddeld kost het een paard zo twee jaar om op Z-niveau te kunnen presteren. En dan gaat het niet om de kunstjes aan te leren, want als je een paard in de basis voor elkaar hebt, dan heb je de kunstjes er binnen vier weken wel prima op zitten. Het gaat dan puur om basistraining.
Ik weet niet wat dit paard voor Adelinde heeft gedaan en wie 'm heeft gereden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:04

Als ik het filmpje goed begrijp heeft ie nog niet veel gedaan behalve blessure leed gehad.

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:07

Ik denk dat het moeilijk is om te oordelen aan de hand van 1 of 2 filmpjes. Ik moet we eerlijk zeggen dat ik Adelinde niet de fijnste amazone vind om naar te kijken. Maar het is moeilijk oordelen want ik baseer mijn mening op de proeven die ze rijdt en heb nog nooit een training gezien. Vooral in de hand lijkt ze erg sterk, alsof ze de teugel steeds even oppakt en een stevige ophouding maakt. Dat deed ze ook bij Parcival op de OS. Beeld wordt daardoor onrustig.

Ik denk zeker dat het een paard is met potentie, maar hopen dat ze rustig aan doen want op basis van dit filmpje lijkt het alsof ze te snel willen en het paard gewoon nog niet genoeg kracht heeft om echt tot dragen te komen. Dat wordt piaffe en passage een soort kunstje en geen resultaat van een goed opgebouwde opleiding. Paard is toch ook nog maar kort echt in training ivm blessures in het verleden?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:16

Moderatoropmerking:
Blijven jullie wel ontopic? Wat iemand gezegd of gedaan heeft in een clinic heeft niets te maken met Adelinde en Aquido. Ook de beoordeling van het rijden van Edward Gal hoort niet thuis in dit topic.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:02

Ik heb dus het idee dat dit paard enorm stuwt van achteren. Of is dat niet zo? Ik vind de voorkant niet fijn. Ziet er niet uit als een stille aanleuning aangezien dat hoofd met elke pas indeukt als het ware.

Adelinde kan vast rijden daar Twijfel ik niet aan. Maar de open mond bij parzival is toch iets waar ik me enorm aan kan storen...

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:09

Toch is het stukje film van de "clinic" van Adelinde en Aquido op de hengstenkeuring in Den Bosch. Ze zou uitleggen waarmee ze bezig is in de training met hem. Dat had natuurlijk erg interessant kunnen zijn. Ik was in ieder geval benieuwd hoe ze thuis bezig is om een wat ouder paard, wat nog weinig in de benen heeft vanwege blessureleed, aan het opbouwen is. Verder kan ik nog er aan toevoegen dat ie volgens mij wel erg reageerde op de springschoenen aan de achterbenen. Bij het losrijden was dat goed te zien. In de ring werd het op het laatst al wat minder en begon ie iets minder actief zijn achterbenen omhoog te trekken (muv het laatste stukje dan misschien :o ).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:15

Wat is daar het nut feitelijk van? (Springschoenen achter)

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:25

Ik zie liever Carl Hester dan Adelinde, sorry... Was ook niet echt fan van het rijden en lopen van Parzival. En van dit filmpje wordt ik ook niet echt vrolijk. Weet niet hoeveel "ring ervaring" dit paard heeft, maar mogelijk nog niet veel. En ziet het er daarom wat strak uit. Ivm spanning of zo.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:31

ik denk omdat ze met parzival zo goed kon rijden omdat parzival het allemaal redelijk snel beheersde, ze met aquido een beetje voort wordt getrokken ''omdat ze het met parzival wel kon''

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:37

Ik zou dit paard wel eens vrij willen zien bewegen. Adelinde kan beter op roeien gaan....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:43

Ik vind 'm er maar eng uit zien :o.