Ik ben zelf wel een schijtluis, dus hou het maar bij 4 x week simpel bakhobbelen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mrie schreef:Het onderscheid in de fokrichting daar zijn ze pas een jaar of 7 geleden mee begonnen. Het is grappig hoe de eigenaren zich dat predicaat eigen maken.
mrie schreef:Het onderscheid in de fokrichting daar zijn ze pas een jaar of 7 geleden mee begonnen. Het is grappig hoe de eigenaren zich dat predicaat eigen maken.
Er wordt meer naar het papier gekeken bij aankoop dan naar vermogen en bouw![]()
En uiteindelijk als het er op aankomt eten ze allemaal gras, kun je ze allemaal voor een kar zetten en hebben ze individuele talenten die niet op een papiertje staan.
Of ben ik nou te simpel..
Ayasha schreef:Ik vrees dat bij een normaal gebouwde warmbloed (dus geen beperkingen) het "hij springt/dressuurt niet graag" eerder een gebrek van de ruiter is.
Ayasha schreef:Ik vrees dat bij een normaal gebouwde warmbloed (dus geen beperkingen) het "hij springt/dressuurt niet graag" eerder een gebrek van de ruiter is.
De merrie die dressuur haatte en absoluut zou moeten springen die ik heb staan, is gewoon een fijn dressuurpaard.
MarjanB schreef:Mijn vorige merrie kon ongelooflijk fijn lopen, maar vond dressuur gewoon niet leuk. Dat merkte je aan alles. Stond er een hindernis of mocht ze mee naar buiten 100% ander paard. En dat terwijl ik dressuur ook heel leuk vind (en boscrossen en springen ook) dus kan niet zozeer aan de ruiter liggen en paard kan wel degelijk een voorkeur hebben.
Bunn schreef:Maar drie keer raden: mevrouw vertikte het. Toen werd mij al gezegd dat het komt 'omdat het een dressuurpaard is'. En daar leg je je dan maar bij neer.Na jaren van dressuren en buitenrijden heb ik het springen vorig jaar weer opgepakt en nu vindt ze het hysterisch leuk. Al die jaren springloos leven heeft mij als ruiter ook niet goed gedaan, maar toch lukt het nu wel. En ik geloof niet dat ik de afgelopen jaren zo veel beter ben gaan rijden. Instructeur is ook hetzelfde gebleven.
pol013 schreef:Bunn schreef:Maar drie keer raden: mevrouw vertikte het. Toen werd mij al gezegd dat het komt 'omdat het een dressuurpaard is'. En daar leg je je dan maar bij neer.Na jaren van dressuren en buitenrijden heb ik het springen vorig jaar weer opgepakt en nu vindt ze het hysterisch leuk. Al die jaren springloos leven heeft mij als ruiter ook niet goed gedaan, maar toch lukt het nu wel. En ik geloof niet dat ik de afgelopen jaren zo veel beter ben gaan rijden. Instructeur is ook hetzelfde gebleven.
grappig
Ik zoek zelf ook een echte allrounder en groen. Kans dat ik met een springpaard thuis ga komen is erg groot want je moet serieus eens proberen te vragen aan een 'dressuur paard-verkoper': heeft u hem/haar al eens laten vrij springen? Dan hoor je de ogen bijna uit hun hoofd rollen aan de andere kant van de lijn. ......
Wat mij betreft maken dressuur paarden net zo veel kans omdat ik denk dat het overgrote deel van de dressuurpaarden goed genoeg kan springen voor wat ik er mee wil.... maar die verkopers werken niet echt mee...
Dus ja, ik denk dat een (correct) paard op basis niveau alles kan.
Elise_K schreef:Ik rij nu een dressuurpaard v. Krack C. Ik heb zelf voornamelijk gesprongen vroeger en dat vond ik altijd erg leuk, aan de ruiter ligt het dus niet
Laatst voor het eerst met hem "gesprongen" een los balkje op de grond wilde hij met geen mogelijkheid overheen draven, pas toen ik erheen stapte kon ik hem er overheen krijgen. Dit uitgebouwd tot over het balkje galloperen.
Hiernaast stond een kruisje van 30cm, maar no way dat hij uberhaupt maar in de buurt daarvan wilde komen! Pas toen we hem verlaagd hadden, hadden opgesloten met zijbalkjes en vanuit stilstand hem de eerste keer er overheen hadden gezet, was hij met goed stuurwerk over het huppeltje te rijden.
Dus ehm, nee. Ik denk niet dat dit een fantastische springer gaat worden