Paard gooit hoofd omhoog bij halthouden

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Sapphire

Berichten: 186
Geregistreerd: 17-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 19:18

Casarell schreef:
_Sapphire schreef:
Hij loopt vanzelf aan de teugel als je goed zit. Absoluut niet achter de loodlijn maar fijn er op en met zijn oortjes naar voren


Loopt ie daar in zijn eigen houding, of volgt hij ook mooi je hand naar beneden?
Als dat zijn eigen houding is, moet je em daaruit gaan halen.. ;)

Nee als je goed recht en stil met je handen zit gaat hij mooi aan de teugel lopen, niet achter de loodlijn. Reageert ook op je hand als je dat vraagt;)

Casarell

Berichten: 9609
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:26

Ik bedoel ook niet dat ie voor of achter de loodlijn loopt, maar of hij zijn hals wilt strekken als je toestaat.. :+

_Sapphire

Berichten: 186
Geregistreerd: 17-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 20:20

Casarell schreef:
Ik bedoel ook niet dat ie voor of achter de loodlijn loopt, maar of hij zijn hals wilt strekken als je toestaat.. :+

Ow sorry verkeerd begrepen. Ja als hij zijn hals wil strekken laat ik dit zeker toe. Maak ook veel overgangen met regelmatig 'vrij stappen' of draven met lange teugel.

Casarell

Berichten: 9609
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Paard gooit hoofd omhoog bij halthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:03

Weer verkeerd begrepen denk ik..

Hij moet je hand willen volgen als jij toestaat.. het moet niet zo zijn dat jij toestaat wanneer hij wil zakken.. ;)

Maar ik ben wel heel benieuwd naar een filmpje.. :D

_Sapphire

Berichten: 186
Geregistreerd: 17-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 00:50

Casarell schreef:
Weer verkeerd begrepen denk ik..

Hij moet je hand willen volgen als jij toestaat.. het moet niet zo zijn dat jij toestaat wanneer hij wil zakken.. ;)

Maar ik ben wel heel benieuwd naar een filmpje.. :D

Sorry ik weet niet of de eigenaresse het er mee eens is als ik haar paard op 'internet' zet. Zou het wel graag willen filmen maar denk niet dat het lukt haha

purple

Berichten: 2139
Geregistreerd: 17-06-04

Re: Paard gooit hoofd omhoog bij halthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:33

Misschien kan je proberen je overgang naar halthouden, meer voorwaarts te rijden, zodat je paard met zijn hals naar voren komt ipv terug en omhoog?

Kinke

Berichten: 20612
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard gooit hoofd omhoog bij halthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:57

leuk experiment voor je :D Probeer eens het volgende, laat je paard zijn stap vertragen door zelf steeds iets langzamer te bewegen, als het goed is volgt het paard je bewegingen en zal hij halthouden. Op deze manier kan het paard ook de rug nog steeds omhoog brengen waardoor hij niet z'n hoofd zal gooien.

_Sapphire

Berichten: 186
Geregistreerd: 17-12-14

Re: Paard gooit hoofd omhoog bij halthouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 13:15

Oke bedankt voor jullie tips ik zal er zeker aan werken:)

ashley1996
Berichten: 68
Geregistreerd: 01-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:51

Veel oefenen en overgangen rijden

Beukenoot

Berichten: 83
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:25

halthouden is een ontspanningsmoment. Dus je moet voorkomen dat je daar stress en spanning gaat krijgen.
Als mijn paard moeite heeft met stilstaan of onrustig is met het hoofd dan moet je het zeker niet afdwingen maar gewoon 1 tel stilstaan en dan weer wegstappen.
Je moet voorkomen dat je paard gespannen wordt dus als er teveel spanning is dan gewoon maar even niet stilstaan en in het rijden eerst de ontspanning zoeken.
Tenmistne,zo wordt het mij geleerd en het werkt. :D