Urielle schreef:Ik krijg bijna het idee dat het helpen van je kind een doodzonde is en zie ook wel heel wat jaloerse reacties staan (dure paarden, dure spullen, extra paarden trainen. .. zeker weten dat je zelf die support niet zou willen? )
Mijn dochter (geen dure pony maar een brave tinker) wil alleen op wedstrijd als ik haar help met losrijden. Ze rijdt nog niet zo lang en vertrouwt nog niet op haar eigen kunnen. En tegelijk wil ze wél winnen. Afgelopen weekend heeft haar manegeinstructrice haar geholpen ook prima, als ze maar niet in haar eentje moet dobberen. Tegen de tijd dat ze goed genoeg is voor privé les zal die instructie wellicht eens komen helpen. Zelf zou ik ook wel willen dat mijn instructeur met mij mee ging maar dat kan ik voor mezelf niet betalen.
En ja, als ze verder komt en ze wil wedstrijden blijven doen komt er een goede ervaren sportpony en qua materiaal gaat ze krijgen wat we ons kunnen veroorloven. Wil ze achteraf liever boscrossen of zwemmen of volleyballen dan ondersteunen we dát, qua tijd, qua geld én qua materiaal.
Ik denk dat niemand iets tegen het helpen van je kind heeft... dat is toch iets heel anders dan een kind ècht onder druk zetten met bedreigingen en straffen en al... heeft, denk ik, op zich niets met jaloersheid te maken. Wie kan er nou jaloers zijn op een stress-ouder die zich loopt af te reageren op een kind, of dat nu wel of niet op een dure pony met bling bling setje zit?
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 09-12-14 14:49, in het totaal 2 keer bewerkt