Dressuur in de jaren 60

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Bernoe

Re: Dressuur in de jaren 60

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:40

Ik vind het er prettig uitzien. Ik heb het idee dat het tegenwoordig vooral ook 'spectaculair' moet ogen en soms wat voorbij gegaan wordt aan het correcte. En dan met name de takt en lossigheid in zo'n paardenlichaam.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:41

paardizan schreef:
Gelukkig is Bokt ook een forum waar kennis gedeeld kan worden en het niveau dus opgekrikt kan worden. Ik ben benieuwd naar jouw mening Focussed.

Riep iemand mij?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 23:31

Ik vind er dus weer helemaal niets aan... Buiten het feit om dat paard met oren écht naar achter staat (dus niet op concentratie) overmatig met de staart zwiept en het belachelijke stanggebruik, vind ik de dressuur hedendaags gewoon veel mooier zolang er gestreefd wordt naar een 'happy athlete' (RK dus niet. ;) )

En godzeidank moeten we nu met cap rijden. :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 08:21

Doen we dressuur nu eigenlijk voor de mooi om het publiek te plezieren, of om je paard zo te trainen dat het tot in lengte van dagen gezond en als een veilig en prettig rijdier bij de mens kan leven?

Bij welke paarden is de kans het grootst dat het echt plezierige rijdieren zijn? Welke paarden zullen meer blessures hebben, de paarden van nu, of van toen?

Op deze filmpjes zie ik prettige en minder prettige dingen. Dus tsjah..