Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
horsies5 schreef:Denk dat het misschien ook per paard verschilt..niet alle z-paarden zijn heet.. ik denk dat sommige best een goed leerpaard kunnen zijn.. onder de juiste begeleiding dan
wouke schreef:een Z paard is niet voor niets in de Z gekomen hebben bravoure, temperament en wilskracht.
Bij een beginner vinden ze geen uitdaging meer en bedenken zelf wel iets.
WowAmigo schreef:Ligt ook helemaal aan het paard. Ik heb een Z paard in de wei staan waar een beginnend meisje van 13 mee rijdt. Waarschijnlijk was jouw paard je op B niveau ook teveel geweest, puur omdat het karakter gewoon niet zo bij jou paste! 't is net als met kinderponies, voor een beginnende ruiter heb je gewoon een braaf paard nodig, ongeacht het niveau!
Edit: zie dat meerdere deze ervaring hebben
Mariska_D schreef:3 jaar geleden heb ik (bewust) ook een Z paard gekocht. Wel gezocht naar een brave . Juist om van dit paard te leren. En dat heb ik gedaan.. alles wat ik (precies) goed doe. Bam gaat perfect. Maar geef ik net iets het verkeerde hulpje, no problem. Ze raakt niet over de zeik, ze wordt niet kwaad.. ze doet alleen PRECIES wat ik zeg. Waardoor ik dan dacht uhmm.. oke dit wou ik niet helemaal. Wat gaat er mis.
Dit heeft mij heel veel meer zelf bewust gemaakt van wat ik eigenlijk aan het doen was met rijden. En dat was ook precies de reden dat ik haar gekocht heb.
Niet met de intentie ooh ik koop een Z knol en daar win ik alles mee. Tot op de dag van vandaag nooit spijt gehad van mijn topmerrie!
* Uiteraard hebben wij elke week braaf privé les gehad en nog steeds.
eva1969 schreef:was de keus aan mij (manegeruiter van 20 jaar geleden), óf gaan leren paardrijden óf een andere baas voor het paard zoeken waar ik behoorlijk aan gehecht was.
Ik heb besloten voor optie 1 te gaan en leer nu onder hele goede begeleiding paardrijden