Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mooney schreef:Combinatie van exterieur van paard en rijvaardigheid van de ruiter.
Een paard met natuurlijke onderhals, een zware nek-hoofd verbinding of een lage oorsprong van de hals zal nageven niet makkelijk vinden en dus sneller in verzet komen en tegen de hand worden. *knip* ...slechte ruiter.
BaileyMix schreef:mooney schreef:Combinatie van exterieur van paard en rijvaardigheid van de ruiter.
Een paard met natuurlijke onderhals, een zware nek-hoofd verbinding of een lage oorsprong van de hals zal nageven niet makkelijk vinden en dus sneller in verzet komen en tegen de hand worden. *knip* ...slechte ruiter.
Daar ben ik het niet mee eens. Ze zullen nageven moeilijk vinden, maar in verzet komen? Tegen de hand worden? Dat is iets dat er echt in wordt gereden, net zoals een écht harde mond dus.
Maar mijn IJslander moet ik wel veel moeite voor doen om het zo ver te laten komen dat ze nagevelijk werd. Maar ze trekt helemaal niet.
Ze is nogal van het "nek er op en gaan" idé...
Dat er uit rijden heeft wat tijd gekost maar het kan wel.
Ook zij was een paard dat erg licht op de hand was op het einde. (wordt nu even niet meer gereden maar de laatste keer dat ik er weer op zat was ze gewoon weer licht in het mondje dus ik heb er vertrouwen in dat ze het niet vergeten is.)