Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Heimdallr schreef:JoopC schreef:Zou je voor het welzijn van je paard niet eens met je ouders kunnen overleggen? Gooi het op de gezondheid en de sociale omgeving van je paard.
Het heeft bij mij drie maanden geduurd voordat ik het juiste etterbakje gevonden had, maar hoe koppig ze ook doet, het blijkt goed te zijn...
Ben ik mee bezig. Alleen het gaat niet zo makkelijk![]()
Ik heb hiervoor ook een ander topic gemaakt. Krijg ik hele goede tips.
Maar argumenten zoals: "Ik betaal het terug, ik heb binnen enkele maanden het geld. Ik werk toch fulltime dalijk." Maar alsnog zegt mijn mama stug: "Nee"
ArmaWhis: Mee eens.
Brainless: Ja kan, maar als je zelf land en mogelijkheid hebt om een paard te houden is dat toch goedkoper. Overigens zijn de stallingskosten hier gerust 300 of 400 euro.
spotterick schreef:Je weet zelf het beste wat je met je paard kan doen. Sommige kunnen wel alleen andere echt niet. Oke het is een kudde dier.
maar bijvoorbeeld een hond leeft toch normaal ook in een roedel. Hoeveel mensen hebben maar een hond, die dan vervolgens moeilijk gaan doen over een paard wat alleen staat. Bij een hond is het precies hetzelfde hoor.
Ik ben ook van mening dat sommige paard ' je ook als "lid" van de kudde zien. Als je veel met je paard bezig bent, vind ik dat het gerust kan, want dan ben jij zijn maatje. Kan je er niet veel bij zijn, lekker een maatje erbij zetten.
spotterick schreef:Je weet zelf het beste wat je met je paard kan doen. Sommige kunnen wel alleen andere echt niet. Oke het is een kudde dier.
maar bijvoorbeeld een hond leeft toch normaal ook in een roedel. Hoeveel mensen hebben maar een hond, die dan vervolgens moeilijk gaan doen over een paard wat alleen staat. Bij een hond is het precies hetzelfde hoor.
Ik ben ook van mening dat sommige paard ' je ook als "lid" van de kudde zien. Als je veel met je paard bezig bent, vind ik dat het gerust kan, want dan ben jij zijn maatje. Kan je er niet veel bij zijn, lekker een maatje erbij zetten.
Brainless schreef:spotterick schreef:Je weet zelf het beste wat je met je paard kan doen. Sommige kunnen wel alleen andere echt niet. Oke het is een kudde dier.
Een hond zit binnen bij het gezin, een paard staat 23 uur per dag alleen.
Heimdallr schreef:xSogno, Dat zeg ik niet! Jeetje, wil je aub niet meer in mijn topics reageren. Dank u
kesha1 schreef:Sorry maar ik snap TS wel want mijn verzorg paard staat alleen in een weide daarnaast stonden/staan er : friezen koeien en een poosje niks en ze kijkt niet om of op naar die beesten alleen als ik der naar ze toe breng
Moos99 schreef:Heimdallr schreef:xSogno, Dat zeg ik niet! Jeetje, wil je aub niet meer in mijn topics reageren. Dank u
Waarom open je dit topic? In de hoop dat mensen het goed zullen praten wat je doet?
Vrijwel iedereen heeft hier dezelfde mening over en terecht. Ik zou liever geen paard hebben dan een paard die alleen staat.
Brainless schreef:kesha1 schreef:Sorry maar ik snap TS wel want mijn verzorg paard staat alleen in een weide daarnaast stonden/staan er : friezen koeien en een poosje niks en ze kijkt niet om of op naar die beesten alleen als ik der naar ze toe breng
Mijn Fjord kan prima alleen staan, daar zie je niks aan, kijkt niet naar andere paarden/negeert ze... maar ze is dolblij als ze een maatje heeft (zoals nu).
Heimdallr schreef:Bij deze, omdat volgens sommige mensen ik niet paardwaardig ben en niet voor een paard kan zorgen...
LEUKE DRAVER RUIN VAN 16 JAAR TE KOOP AANGEBODEN!
Champ is een leuke draverruin van circa 1.60m. Niet geschikt voor beginners, het is een lief paard maar hij heeft en gebruiksaanwijzing. Ik heb hem 8 jaar lang in bezit mogen hebben, heeft in al die jaren geen dierenarts bezoekje gehad. Vorig jaar heeft hij dan een slokdarmverstopping gehad door een vergiftiging. Maar verder is het een kerngezond paard.
Wordt westerngereden en altijd bitloos. Een bit vind hij niet fijn, kan er wel mee gereden maar liever niet.
Paard wordt alleen verkocht aan mensen die de mogelijkheid hebben dat Champ samen met een soortgenoot kan staan. Paard mag niet op manege, handelsstal of slachthuis terechtkomen.
Heimdallr schreef:Bij deze, omdat volgens sommige mensen ik niet paardwaardig ben en niet voor een paard kan zorgen...
Champ is een leuke draverruin van circa 1.60m. Niet geschikt voor beginners, het is een lief paard maar hij heeft en gebruiksaanwijzing. Ik heb hem 8 jaar lang in bezit mogen hebben, heeft in al die jaren geen dierenarts bezoekje gehad. Vorig jaar heeft hij dan een slokdarmverstopping gehad door een vergiftiging. Maar verder is het een kerngezond paard.
Wordt westerngereden en altijd bitloos. Een bit vind hij niet fijn, kan er wel mee gereden maar liever niet.
Paard wordt alleen verkocht aan mensen die de mogelijkheid hebben dat Champ samen met een soortgenoot kan staan. Paard mag niet op manege, handelsstal of slachthuis terechtkomen.
Brainless schreef:Heimdallr schreef:Bij deze, omdat volgens sommige mensen ik niet paardwaardig ben en niet voor een paard kan zorgen...
Op die voorwaarde heb ik 2 paarden staan.
Heb er 2 met een gebruiksaanwijzing (en ik ben echt niet de enige die zulke paarden heeft).
Mijn vriendin zoekt nog een leuke draver, wat is je vraagprijs?