Paard uit handen geven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lorna_anke

Re: Paard uit handen geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:31

Als je iemand kent en weet hoe deze persoon rijdt dan zou ik dat ook vragen. wel halen wij er eens in de zoveel tijd een ostheopaat bij, gewoon uit voorzorg.

Otto91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:31

Ik Denk dat je dit beter kan doen dan zelf kan gaan klooien! Wel eerst iemand naar laten kijken zodat je zeker weet dat het met rijden is op te lossen. Zou het zelf ook zo doen Denk ik!

Maurice_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:39

Ik houd zelf eigenlijk helemaal niet van het rijden. Uiteindelijk eens ik er op zit, geniet ik er wel van, maar vaak moet ik mezelf echt dwingen om de stap te zetten. Ik kan zoveel meer genieten van het borstelen, knuffelen, aan de hand gaan wandelen, grondwerk.. Dan erop te zitten. Mijn niveau is ook lager als het kunnen van mijn paard en daarom ben ik nu toch aan het overwegen om iemand te zoeken die hem zou willen rijden en die daar wel plezier uit haalt. Natuurlijk blijf ik ook zelf rijden en laat ik mij hierbij ook goed begleiden dat ik hem niet naar de ***** rijdt :).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:47

Geen moeite mee, eer ik hem uit handen geef is een teken dat ik in diens persoon zijn of haar kunnen vertrouw. Ik zou er wel "bij willen zijn" maar meer om te "stelen met mijn ogen."
Leren door te kijken dus. :)

Sees: dat is imo ook "uit handen geven". :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:13

Ayasha, oké, nou in dat geval heb ik er dus geen problemen mee als mijn instructrice hem af en toe rijdt om beter te begrijpen wat ik bedoel als ik ergens tegen aan loop. Ik heb een bijrijdster dus het is niet zozeer dat ik geen anderen op mijn paard wil. Het is meer dat ik mijn paard niet ergens anders zou willen stallen en denk dat ik er zelf meer aan zou hebben om samen mét een instructeur aan het probleem te werken dan het probleem te laten verhelpen door iemand anders :o.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:19

Goh dat zou ik ook niet willen denk ik. Heb heel veel moeite met ze "achter te laten". Zelfs toen de merrie even bij haar lover ging logeren. _O- Dan zou ik nog liever extra betalen en de trainer naar mij laten komen als ik het echt zelf niet opgelost kreeg (hout vast houden: dat is nog niet nodig geweest)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:23

Heb mijn eigen paard een aantal keren (ja helaas meerdere malen) in training gezet, omdat ik het zelf niet kon, te heftige problematiek. Ik ben er wisselend enthousiast over, mede omdat het best moeilijk is om te paard uit te besteden en de controle (deels) kwijt te zijn.. Op dit moment wil ik hem absoluut niet meer in training zetten, maar dat is meer omdat hij voor mijn eigen gevoel stabiliteit nodig heeft en weer verhuizen niet goed voor m is...Als je echter ergens tegenaan loopt, is het geen verkeerde keuze om hem naar een goede trainer te brengen. Zorg alleen wel dat je zelf weer genoeg handvatten krijgt om verder te puzzelen:)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:31

Ayasha, nou ja precies dat dus. De enige waar ik hem dan misschien neer zou zetten is bij mijn instructrice maar daar kan ik ook zelf op trainingskamp oid.