Vinden jullie deze proef 80% waard ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:41

Ik doe het haar inderdaad ook bij lange na niet na, maar van Charlotte ben ik beter gewend! Om één of andere reden vind ik het er heel 'strak' uitzien allemaal in de spieren, maar juist weer extreem slordig in de afwerking. Het achterwaarts bijvoorbeeld, paard wist bij god niet waar die stelten naartoe moesten!

Denk dat het gewoon een gevalletje pech is, slechte dag. Daarbij zal de reeks communicatiestoringen in deze proef ook niet aan het mooie plaatje hebben meegewerkt.

0000

Re: Vinden jullie deze proef 80% waard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:44

Lijkt mij eigenlijk meer een trainingsrondje, bedoeld om het paard wat bij te brengen of wat dingetjes uit te proberen en niet om een zo strakke en foutloos mogelijke proef neer te zetten. Helemaal niets mis mee, ook op hoger niveau kan dat vast nu en dan eens handig zijn.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:42

Ik bedoel ook niet de mensen die alleen zeggen dat het niet netjes afgewerkt is, maar vooral degenen die meteen beginnen met 'ze trekt' etc etc.

Ik denk dat zij wel weet wat ze doet. Het lijkt me stug dat zij trekt, maar iedereen van bokt het beter doet.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:49

Nou ehhh ik vind het hartstike goed hoor.. durf er maar weinig over te zeggen, wat een commentaar weer..
ook het beste paard heeft zijn dag wel eens niet, dit is misschien wat minder dat we van Dujardin en Uthopia gewend zijn, maar om nou te zeggen dat dit geen 80% waard is.. dit is ontzettend bovengemiddeld, en daarbij is dit ook geen WK of Olympische spelen, waar ze dan nog strenger zijn.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:50

Arc_En_Ciel schreef:
Ik bedoel ook niet de mensen die alleen zeggen dat het niet netjes afgewerkt is, maar vooral degenen die meteen beginnen met 'ze trekt' etc etc.

Ik denk dat zij wel weet wat ze doet. Het lijkt me stug dat zij trekt, maar iedereen van bokt het beter doet.

Dat zie je toch vrij duidelijk hoor dat ze zaagt voor ze weg stap als de proef begint. Ik ben daarbij al afgehaakt als je op dat niveau nog nodig acht het paard er er even "doorheen" te zagen vindt ik het niet de moeite waard. Daarnaast is goed rijden voor iedereen wat anders. Voor mij is goed rijden vooral met respect naar het paard toe en dat gaat niet altijd samen met topsport. Dus ze weet wel wat ze doet vast maar dat wil niet zeggen dat het voor het paard zo prettig is.

Blijf het overigens altijd wel grappig vinden dat bepaalde mensen daar mee weg komen en als iemand een recreatief rij filmpje zou plaatsen waarbij gezaagd werd als in het begin diegene best wat commentaar had kunnen verwachten maar nee het is een topsporter die weet wel wat ze doen. Zijn ook mensen hoor.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:55

Tigra_ schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Dat zie je toch vrij duidelijk hoor dat ze zaagt voor ze weg stap als de proef begint. Ik ben daarbij al afgehaakt als je op dat niveau nog nodig acht het paard er er even "doorheen" te zagen vindt ik het niet de moeite waard. Daarnaast is goed rijden voor iedereen wat anders. Voor mij is goed rijden vooral met respect naar het paard toe en dat gaat niet altijd samen met topsport. Dus ze weet wel wat ze doet vast maar dat wil niet zeggen dat het voor het paard zo prettig is.

Blijf het overigens altijd wel grappig vinden dat bepaalde mensen daar mee weg komen en als iemand een recreatief rij filmpje zou plaatsen waarbij gezaagd werd als in het begin diegene best wat commentaar had kunnen verwachten maar nee het is een topsporter die weet wel wat ze doen. Zijn ook mensen hoor.

Dat vind ik wat anders. Je kunt je als bokker best vergelijken met een andere bokker, daar is niks verkeerds aan.
Maar om je nou te vergelijken met een olympisch kampioen :=

MartyMcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:57

ik kan het zelf niet, maar ik vind de achterhand echt plankerig.. van een grand prix ruiter verwacht je dan denk wel iets meer.. nee dit vind ik er niet geweldig uitzien, laat staan 80%!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:58

Zagen blijft zagen of je dan nu als recreatieve muts doet of als topsporter? Maar jij vind dus dat een topsporter dat wel mag en dat het bij een rondhobbel muts niet kan?
En dat er verschil in zit? Vraag me af of het paard er ook zo overdenkt.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:02

Ach ja misschien niet de beste proef ooit maar dat heeft ze zelf waarschijnlijk ook doorgehad want voor Indoor Brabant heeft ze zich afgemeld omdat hij niet fit is. Kan gebeuren toch, ook voor de kampioenen :-)

LanceDubois

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 17:03

AronenLoutje schreef:
Ach ja misschien niet de beste proef ooit maar dat heeft ze zelf waarschijnlijk ook doorgehad want voor Indoor Brabant heeft ze zich afgemeld omdat hij niet fit is. Kan gebeuren toch, ook voor de kampioenen :-)

Dat was Valegro dit is Uthopia !

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:03

Tigra_ schreef:
Zagen blijft zagen of je dan nu als recreatieve muts doet of als topsporter? Maar jij vind dus dat een topsporter dat wel mag en dat het bij een rondhobbel muts niet kan?

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat je misschien wel kunt zeuren over het rijden van een recreatieve ruiter, maar om nou commentaar te hebben op een proef van een olympisch kampioen.
Het heeft geen nut om commentaar te geven op zagen, terwijl de rest van de proef niet te doen is voor 95% van de bokkers hier.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:08

Oh ja ik zie het foutje van mij :-)

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:08

@ 0000, Dit is echt geen trainingsrondje om het paard iets bij te brengen. Dit is Uthopia, waar Carl Hester in London mee op de Olympische Spelen reed en teamgoud won en individueel 5e.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:09

Iedereen mag zijn mening geven, topruiter of niet. En wat je niveau is maakt ook geen donder uit. Als je ziet dat ze zaagt mag je er best iets van zeggen, evenals dat je dat zou mogen zeggen bij een mede bokker. Dat je dan misschien niet op dat niveau rijdt, wil niet zeggen dat je er niks van mag zeggen / geen verstand van hebt.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:14

Mousmous schreef:
@ 0000, Dit is echt geen trainingsrondje om het paard iets bij te brengen. Dit is Uthopia, waar Carl Hester in London mee op de Olympische Spelen reed en waar hij teamgoud won en individueel 5e.

Ja, dus? Dat maakt het nog geen ervaren combinatie met Charlotte...Aan de manier waarop hij draaft te zien, bijvoorbeeld in het eerste appuyement, lijkt mij dat ze hem ofwel aan het corrigeren is om meer afdruk te krijgen, ofwel zoekende is naar de juiste dosering qua hulpen. Zelfde met het even doorstellen na het halthouden (voor het wegdraven). Dat doe je op zo'n wedstrijd wel, tijdens een WK/OS los je dat kleiner en met minder storing op lijkt mij en ga je daar in de training mee verder. Lijkt mij tenminste, ik ken ze niet maar afgaande op wat ik zie denk ik dat zij heel bewust is van wat ze doet.
Moet je eens kijken wat in Uden tijdens de maandelijkse oefenwedstrijd aan topcombinaties langskomt, daar zitten ook combinaties tussen die echt niet meer hoeven te oefenen maar die wel graag en regelmatig van de gelegenheid gebruik maken een trainingsrondje te maken in de ring. Is heel normaal.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:24

Is met links afgroeten gebruikelijk in de UK?
Ik kan er niet veel over zeggen,zwaar ademen en ja de taktfouten zie ik ook en als ik zo zou halsstrekken zou ik er een onvoldoende voor krijgen haha
Misschien was het een wat mindere dag voor haar..

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:27

Ik vind dat zagen ook ontzettend mee vallen, paard is ook erg loperig en wil er onderuit dribbelen in de stap. Dat zijn ook de enige fouten die ik kon vinden. Voorderest soms misschien wat minimale storingen, vind het er hartstikke goed uitzien. Hij springt de eners nagenoeg perfect en de pirouettes zijn subliem. Uitgestrekte draf idem. Ik zie ook niet waar jullie vinden dat ze erg aan het zagen is. Vind een hoop weer typisch boktgezeur.

enne halststrekken? Je bedoelt uitgestrekte stap? De hals zou wat meer kunnen dalen, maar vond dat stap dan ook het minst. Ook vond ik hem iets minder fijn voorwaarts dan normaal in galop, volgens mij had ze er de handen vol aan.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:29

Arc_En_Ciel schreef:
Tigra_ schreef:

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat je misschien wel kunt zeuren over het rijden van een recreatieve ruiter, maar om nou commentaar te hebben op een proef van een olympisch kampioen.
Het heeft geen nut om commentaar te geven op zagen, terwijl de rest van de proef niet te doen is voor 95% van de bokkers hier.

Het ontgaat me volledig wat je eigenlijk probeert te zeggen. Goh omdat ik de rest niet kan, kan verder ook maar beter me mond houden. Maar goed prima dat jij dat vind. Ik mag zeggen wat ik wil en dat doe ik ook of een ander dat nu nuttig vind of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:35

Ik ben geen dressuurster, dus daarom mijn vraag (Weet niet of die al gesteld is), maar wat doet ze bij 1:40? Zagen? Ziet er pijnlijk uit.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:38

Yezzi schreef:
Ik ben geen dressuurster, dus daarom mijn vraag (Weet niet of die al gesteld is), maar wat doet ze bij 1:40? Zagen? Ziet er pijnlijk uit.

Dat is inderdaad zagen daarna nog even een flinke por erin dat zie je ook wel.
Verder dan dat ben ik zelf niet gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:39

Heb eerlijk gezegd het filmpje niet eens afgekeken. Als het alleen maar uit zagen en porren bestaat heb ik wel wat beters te doen (Huiswerk :o).

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:41

Ik vind het er niet heel fijn uitzien, ben van haar beter gewend eigenlijk. Vooral het gezaag in het begin, en verder vind ik hem eigenlijk ook niet fijn ontspannen lopen. Zeker bij het achterwaarts. Niet dat ik het haar na doe, zeker niet. :=
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 20-03-14 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Ik heb verder ook niet gekeken dus misschien dat de rest meevalt maar als je je proef zo al moet beginnen ben je mij kwijt. Behoorlijke teleurstelling dat het zo moet.

unihorses

ik weet het niet hoor...
vind het paard helemaaal niet fijn lopen. vooral zijn linker voorbeen stoor ik me aan die trekt ie net wat meer op en houd die langer in de lucht. in zijn eerste appuyement leek ie wel kreupel eraan...
verder vond ik het nogal niet soepeltjes gaan en het is nu niet het minste paard....

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:42

Heb het filmpje deels gezien, zaten inderdaad hele nette stukken tussen, maar volgens mij was het (zoals hierboven ergens werd gezegd) meer een oefenrondje. Volgens mij is het heel erg aftasten of de combinatie een succes gaat zijn (zo komt het op mij over dan eh). Ben wel benieuwd wat ze nog meer gaan doen!