DPTomboy schreef:Niks zieligs aan, er zijn ook mensen die een neckrope gebruiken om zich aan vast te houden, dan komt er nog meer druk op de staan soms..
Ik rij wel eens buiten op neckrope, gewoon in het bos waar we allebei de weg goed weten. Niets mis mee, touwhalster heeft hij om, zit alleen niets aan. nog niks gebeurd en zal ook niet zo snel gebeuren, bovendien stopt hij dan vanzelf wel weer als hij door heeft dat hij zich als een idioot gedraagt..
Heb jij het eigenlijk wel eens meegemaakt als een paard aan de knetter gaat?
en dan heb ik het niet over schikken omdraaien en a een paar meter beseft hij dat er niets was om
bang voor te zijn.
Maar dat hij gewoon kilometers over de openbare weg rent als een gek,
niet meer te stoppen is, een gracht in springt, er weer uit springt en verder gaat, over muurtjes heen in de tuin van de mensen is gesprongen, trappen op galoppeert en over complete vluchtheuvels ( in de breedte springt voor hij stil te krijgen is.
Dat is echte paniek. En ik zeg het je, dan ben je echt niets met een dubbel gebroken bitje, laat staan met neckrope.
Ik dacht ook, ach dat gebeurd niet, ik rij die weg 3 keer per week, die pony schikt nooit.
Maar toch gebeurde het.
Bovendien is het eigenlijk al levensgevaarlijk als een pony er, ookal is het maar 5 seconde, vandoor gaat.
niet alleen voor jou, maar ook voor medeweggebruikers.
Persoonlijk denk ik niet dat jou zoiets al eens is overkomen.

Je kan 'm immers met bit ook niet houden als hij er écht vandoor gaat.