Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
geerke schreef:ik vind het ook een raar verhaal...het is een half jaar heel slecht gegaan en nu ze alleen rijdt gaat het super.
Mensen die een paard correct erdoor kunnen rijden zijn met een zaklamp te zoeken.
xsarinax schreef:geerke schreef:ik vind het ook een raar verhaal...het is een half jaar heel slecht gegaan en nu ze alleen rijdt gaat het super.
Mensen die een paard correct erdoor kunnen rijden zijn met een zaklamp te zoeken.
Je ziet het verkeerd. Het halve jaar ging het goed maar nu gaat het steeds meer bergaf.
@emily , bedankt voor je reactie want in het begin wist ik niet hoe ik haar rond actief en ontspannen moest laten lopen.
)...nog een keer.aerdenhout1 schreef:MMMM... ik hoor het verhaal maar van 1 kant en als ik zie wat je al hebt bereikt met je paard ... de B door en al winst in de L... dan denk ik eerder dat jij het niet begrijpt wat je instructrice bedoelt en momenteel misschien niet zo fijn rijd waardoor je nu de instructrice de schuld geeft. Ik begrijp zonder dat ik rij wel wat ze bedoeld met iets meer druk en dan "loslaten" Zeker als je meer gaat vragen van je paard dan zal je meer moeten "werken" JIJ, maar ook je paard natuurlijk.
Ik vind het niet zo netjes dat je haar nu zo openlijk de grond in boort.
nuvel schreef:Ik vind de reacties een beetje raar.. we hebben hier een 14jarige die dus nog veel moet leren, maar die niet aan haar paard wil trekken.
Natuurlijk is ze der zelf bij als de pony zijn mondhoeken kapot zijn en haar handen. Ga allemaal is even terug in gedachten dat je 14 jaar was en les kreeg van een volwassene die veel meer weet dan jij.. zouden jullie gelijk een grote mond geven etc of wat ze ook had moeten doen?
Mensen die een slof nodig hebben om een kind het gevoel te leren van nageeflijk lopen en het ze verkeerd aanleren dmv ruk en trek werk zijn in mijn ogen ''GROTE PRUTSERS'' want zo hoort het helemaal niet.
Meid ga op zoek naar iemand anders die jou een goed gevoel geeft en waar je pony en jij niet onder lijden. Vind het heel knap dat je zelf al zo goed nadenkt!
Begin eerst maar is met lekker voorwaarts te rijden en je teugels niet losgooien maar een licht contact met de mond te houden met je teugels en ga op zoek naar iemand die daar mee verder gaat.
Bedankt! Ik heb dinsdag weer les en zal eens met haar gaan praten.. Mischien is het ook niet verkeer om een filmpje te plaatsen. Ik heb nu tijdens het rijden. Het gevoel dat ik mezelf en haar niet in de weg zit. Ik ben zelf rustiger en het geeft niet Zo'n onrustig beeld.
Laat je niet ontmoedigen dressuurrijden, 'paardrijden' is nu eenmaal niet makkelijk, maar het komt vast goed.
terpentijn schreef:TS: wat zegt je instructie dan van je open gereden handen en gekwetste mondhoeken van de pony? Dat ziet zij toch ook?
Het verhaal begint me nu ook wat te ongeloofwaardig te worden: geen enkele instructie gaat zo doordrammen op wedstrijd-level dat handen van een 14-jarige en de mond van een pony beschadigd raken.
Ik vrees dat TS zelf een beetje zit te fantaseren.
renzo90 schreef:Ik kan niet geloven dat jouw instructrice hier aan mee wil werken, om de mondhoeken van je pony open te laten trekken.
Als jouw handen helemaal open liggen na het rijden wat moet die arme pony dan wel niet gevoelt hebben.
terpentijn schreef:Jammer TS zich dat je geen antwoord wil geven op mijn vragen: ik wil zelf wel iets kwijt:iemand die zelfstandig of onder instructie (?) het voor elkaar krijgt zich te paard de handen open te rijden, dan wel de mondhoeken van diens paard of pony, zou in mijn ogen onmiddellijk moeten ophouden met hetgeen dat zij aan het doen is, dat is namelijk geen "paardrijden" maar "paardkwellen".
Dit heb ik zelfs in mijn beginnersjaren niet voor mekaar gekregen, mijn handen dan wel de paarden mond open te rijden...
Dan kan je gewoon niet rijden, punt uit. Dat kun je na enige tijd (een half jaar) ook niet meer op de instructie gooien, dat heb je al veel eerder door.
Ga fietsen.
Dat zou betekenen dat je niet van je fouten mag leren, dus ook niet mag ontwikkelen in rijstijl. Voor de mensen die zo hebben leren rijden dan. En hé, ik ben ook van zagende, paardenslaande ruiter naar NH, western ruiter die tuigloos en op zit kan rijden gegaan. Het kan dus nog allemaal goed komen 

little_king schreef:Helaas heb ik ook mensen gezien die echt zo moeten rijden. Van de instructie. Instructie noemde dat weerstand biedende hand.
Ik noemde het sjorren en sleuren.
Helaas ze bestaan echt