Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
anniekb94 schreef:Vanaf 3 jaar vind ik dat een paard er klaar voor kán zijn ingereden te worden. Dit zijn ze echter echt niet allemaal, sommige paarden hebben naar mijn mening iets meer speeltijd nodig, en ik vind dat je ze dat dan ook moet geven. Ik denk niet echt dat je een algemene leeftijd aan het inrijden kan binden, het paard zelf is een hele grote factor. Is je paard er klaar voor of niet?
Elco schreef:
.FNews schreef:Onze volbloed hebben we met 1.5 jaar ingereden.
Het hangt ook van paard tot paard af, de ene is er sneller klaar voor dan de andere.
EskeGirl schreef:FNews schreef:Onze volbloed hebben we met 1.5 jaar ingereden.
Het hangt ook van paard tot paard af, de ene is er sneller klaar voor dan de andere.
Ik zal je vertellen, 1,5 is een peuter. 3 jaar is al enorm vroeg, en wat doe jullie? Een jaarling (!) enorm belasten. Ooit van groeischijven of uberhaupt groei van een paard gehoort?
. 
Nee een paard kan niet praten zoals wij dat

Nammie schreef:Mijn friese dame is met 6,5 jaar ingereden zonder galop.
Met 7 jaar pakken we de galop er af en toe bij op een buitenrit , stukjes rechtuit.
Ze heeft een wat lange rug , en ik ben zelf erg lang , dus ook wat zwaar.
Daarom ook bewust gekozen om zo laat in te rijden ivm het sluiten van de groeischijven in de rug.