Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ook hij was sterk en schrikachtig, maar door die lessen weet je wel hoe je moet handelen. Gewoon er het beste van maken! Je leeft lang genoeg om je tijd te nemen

Ilaya schreef:Ja, een paard kan zeker te groot zijn voor een ruiter. Maar dit antwoord heeft wel een verklaring nodig.
Zelf ben ik ook maar 1.60m en heb ik een paard van 1,70m slank postuur. Met mijn paard kan ik prima overweg, de bewegingen kan ik prima volgen en het paard is vrij makkelijk te verzamelen. Toch kom ik wel eens ongemakken tegen door mijn lengte maar dat heb je naar mijn idee bij ieder paard wel eens. Daarin tegen ken ik iemand van dezelfde lengte met een net zo'n groot paard, dit was absoluut geen goede combinatie. De ruiter is nog niet zo gevorderd en het paard was zeer moeilijk bij elkaar te rijden. Daarnaast kon de ruiter niet blijven zitten door de grote passen die het paard maakte. In dit geval zou het voor de ruiter fijner zijn wanneer zij een kleiner paard zou hebben met minder grote bewegingen.
De laatste optie in je poll ben ik het niet mee eens. Een paard is zo sterk als hoe de ruiter hem maakt, dit heeft niets met lengte te maken.