dressuurles adelinde cornelissen op tv

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:24

N0a schreef:
Pff, ik verwachte echt de meest afschuwelijke beelden :') het meisje zit gewoon in onbalans, daarom bewegen haar armen mee. Teugels hangen continu in boogjes, kind drukt der hand niet naar beneden en loopt echt niet in de bek te trekken. Bovendien hoorde ik adelinde er regelmatig wat van zeggen.

Zijn ergere dingen in de wereld, om hier nu een heel topic over te maken :+

Nou inderdaad!!!!
Ik vind het helemaal zo slecht nog niet!
en zagen...zagen.... ze heeft meer een los/vast verbinding.
Teugels hangen geregeld in een boogje en ,zoals al vaker genoemd, Adelinde zegt er toch echt duidelijk
een aantal malen iets over!

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:02

baikema schreef:
ik was gistermiddag (zondag 25-8) aan het zappen en kwam op ned 3 adelinde tegen die een meisje aan het les geven was.
Het betreffende meisje zat voorover, had de handen zoals mijn instructie dat noemt, op "kinderwagen stand" en was maar aan het zagen in de mond van de pony. Het ergste was echter Adelinde die maar riep van goed zo goed zo, 95% bij mij in de omgeving zit de pony`s- paarden in de mond om te zagen en er is niemand die er iets van zegt, geen instructie(doen het meestal ook) en geen jury`s( doen het meestal ook zelf).
Ik hoorde iemand zeggen; ja dat komt de KNHS vandaan, daar word er ook niets aan gedaan.
Ik zie mensen bij mij in de omgeving lesgeven, waarvan ik denk, hoe is het mogelijk dat die lesgeven en vooral hoe is het mogelijk,
dat niemand er iets van zegt. Hoe kan iemand die zelf amper durft te springen, les geven in springen. Hoe zal z`on persoon nu weten wat afstanden zijn, wat plaatsen is. :(

Het meisje neemt les dus zal het wel beter gaan eh iedereen moet leren en van je fouten leer je :)

Ik durf zelf ook niet te springen maar ik kan wel lesgeven in het springen :D
Ik weet de afstanden, hoe dat je moet zitten enzovoort

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:50

Tsja, Adelinde vind ik zelf ook ZEER storend wat betreft haar handen, dus wat je zelf doet kun je moeilijk je leerlingen verbieden :+

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:27

Fellor schreef:
Tsja, Adelinde vind ik zelf ook ZEER storend wat betreft haar handen, dus wat je zelf doet kun je moeilijk je leerlingen verbieden :+

Ik wou het al niet zeggen :')

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:30

_Alarm_wlkp schreef:
Fellor schreef:

Ik wou het al niet zeggen :')

Dan hebben jullie zeker haar laatste kür niet gezien op het ek :) absoluut niets storends aan haar handen/armen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:39

N0a schreef:
Dan hebben jullie zeker haar laatste kür niet gezien op het ek :) absoluut niets storends aan haar handen/armen

Behalve de spanning bij het paard, klapperende lippen, pen mond (voor zover dat kan als je dicht gesnoerd zit) constant druk op de stang... en moet ik nog even doorgaan?

Ik heb haar meerdere keren in het echt zien rijden en kreeg echt plaatsvervangend pijn en het zag er echt schandalig bij elkaar getrokken uit :(

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:41

Fellor schreef:
N0a schreef:

Behalve de spanning bij het paard, klapperende lippen, pen mond (voor zover dat kan als je dicht gesnoerd zit) constant druk op de stang... en moet ik nog even doorgaan?

Ik heb haar meerdere keren in het echt zien rijden en kreeg echt plaatsvervangend pijn en het zag er echt schandalig bij elkaar getrokken uit :(

Je kan zelf zeker wel even voordoen hoe het dan wél moet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:42

44Myrthe44 schreef:

En daar gaan we weer. En ja... ik wil best voordoen hoe je niet in de bek van je paard trekt als je rijdt. :) Kom gezellig langs. Op dat niveau meedraaien is geen vrijbrief voor gezaag en gesleur.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:11

Fellor schreef:
44Myrthe44 schreef:

En daar gaan we weer. En ja... ik wil best voordoen hoe je niet in de bek van je paard trekt als je rijdt. :) Kom gezellig langs. Op dat niveau meedraaien is geen vrijbrief voor gezaag en gesleur.

Ik hoop dat je sarcastisch bent!! Hier zijn ook kinder oogjes die dit misschien straks gaan na doen!

Even elkaar met respect behandelen en anders even elkaar een pb sturen als t je niet zint.

Op der laatste kur zeiden ze zelfs bij Adelinde dat ze nu veel beter op haar paard zat. Niet achterover maar recht op daardoor lijkt het hangen in de stang ook een stuk minder.

Anoniem

Re: dressuurles adelinde cornelissen op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:16

Ik ben niet sarcastisch nee.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:12

Ik heb ze ook genoeg in het echt zien rijden ook tijdens het inrijden en geloof me daar kreeg ik ook kriebels van :')
Maar daar gaat het nu niet over :)
En 't wilt niet zeggen dat je niet op dat niveau rijd je dat niet kunt zien he ;)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:19

ze heeft enkel 1 lesje van haar.

ze wou wat aan haar probleem gedaan hebben, daar zijn ze mee bezig zodat het meisje daar verder mee kan.

Je kan alles wel opnoemen maar dan blijf je bezig..

Adelinde is gekomen om dat probleem er uit te helpen.

Heb haar een paar x horen zeggen handen laag, recht zitten, en niet naar beneden kijken.

mazzeltje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:20

en ach...kan je met één lesje een probleem verhelpen? Helaas, vaak lukt dat niet met veel problemen.
Je ziet hier van misschien wel 30 minuten maar een paar minuten.
Ik denk dat je er weinig tot niets mee bereikt als je in ene alle probleempjes die je ziet gaat aanpakken in zo korte tijd.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:23

mazzeltje: Nee vast niet, maar misschien krijgt ze tips die ze nog niet eerder heeft gehad.
Er zijn zo veel wegen naar rome, en soms 1 lesje bij iemand anders kan een wereld van verschil zijn.

En tja het is een kinderprogamma.

Dat meisje wou graag laten zien hoe ze rijd, adelinde was zo aardig om haar daar vrije tijd voor vrij te maken.

Ik gun het haar!

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:29

Zo schokkend vind ik het allemaal niet hoor. Meisje zit niet in balans waardoor ze bewegelijk is. Wordt hier ook op gecorrigeerd doordat Adelinde zegt dat ze rechtop moet gaan zitten.
En het is een filmpje van 4 minuten terwijl dat meisje langer heeft gereden. Wie weet wat Adelinde nog meer heeft gezegd ;)

Ik hoop voor het meisje dat ze veel geleerd heeft :) heel lief zusje trouwens als die dat voor je regelt :)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:51

Ik zie op wedstrijd eerlijk gezegd 3 kwart van de ruiters slechter rijden dan dit meisje.
Vind hier niets schokkends aan. Meisje moet nog leren en heeft nog niet zo'n goeie balans.
Leuk voor het meisje dat ze dit van haar zusje kreeg!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:57

Fellor schreef:
N0a schreef:

Ze is een geheel andere weg ingeslagen qua training en zit. Dit keer zag het er super ontspannen uit.

Rosanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:23

Jeeeetje, wat overdreven. Was erg benieuwd hoe het eruit zou zien. Maar het viel reuze mee.. Ik ga volledig mee met de vorige reacties en gun het meisje zo'n les van Adelinde. Vind het nogal overdreven om hier zo'n topic over te maken. Hoop voor het meisje dat ze dit niet ziet, ze zou er een complex van krijgen..

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 00:10

Ik had mij ook erg anders voorgesteld. Meisje houd niet altijd contact zit niet goed op haar kont maar halo he het is maar een meisje.
Adelinde zegt er een aantal keer wat van.
Ohja en als je jaloers bent dat zij een les krijgt van een topruiter zeg het dan gewoon want ik zeg het:
Ik ben jaloers <<)

xXbellaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 14:00

als je veel van springen af weet maar het niet durft dan kan je toch wel lesgeven

baikema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 15:24

xXbellaXx schreef:
als je veel van springen af weet maar het niet durft dan kan je toch wel lesgeven

dat slaat nergens op, hoe kun je veel van springen afweten dan, uit boekjes, of veel eurosport gezien?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:06

Wat een jalourse mensen hier *\o/*

Meisje rijd echt niet verkeerd en ik wou dan meer mensen zo reden, kon ik misschien weer eens rustig langs de bakrand zitten ipv mij goren en geel te ergeren aan ruk, pluk en prik.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:22

Wat een leuk filmpje. Zo slecht rijdt ze helemaal niet en lief dat Adelinde tijd vrijmaakt. Echt een schattige pony om te zien.