Tigra_ schreef:Ik denk dat western en dressuur best ver uit elkaar liggen. Zowel in de omgang als met rijden. Grotendeels ligt dit wel aan opvoeding, huisvesting en voeding. Maar er is niet iets fout. Als heel eerlijk ben ligt western mij ook niet. Meerdere malen op een ranch geweest. Ergens heeft het iets omdat je toch een hele andere sfeer treft. Heel rustig en relax anderzijds is het ook het geen wat mij tegen staat ik werk wel met een paard en ik heb toch graag dat er wat in zit. Ik hoef mijn paard niet een half uur op de poetsplaats te laten staan in haar uppie. Ook heb ik liever niet dat ze bijna in slaapt valt ik wil gewoon een lekker fit en alert paard. Ze hoeven niet te staan draaien en huppelen daar houd ik ook niet van maar mijn menig is toch dat ik niet een al te relax paard wil. En ik denk dat het heel lastig is om elkaar te begrijpen. Je hebt er beide een hele andere kijk op. Je hoeft het niet met iedereen eens te zijn. Maar misschien is het optie om er niet meer in een discussie verzeilt te raken. Leven en laten leven. Jij doet het zo dat is jouw ding. En zij doet het liever anders.
Als je inderdaad denkt er niet mee door te kunnen gaan zul je eens met haar moeten praten of het niet beter is je eigen plekje te zoeken.
Grinnik Tigra ik denk dat jij eens op een cutter moet gaan zitten. En dan graag in de buurt van koeien
Is die coole QH even heel anders
Dat wat jij bedoeld in een paard, dat is imo nl een cutter. Ik heb er 3 van op stal, en ja ze kunnen rustig staan, maar als je vraagt zijn ze er ook. En de ene (miss ego waar ik het al over had) als die (hoop ik) ooit weer beter wordt, wil ik er dressuur mee gaan rijden. Die heeft me nl een potje beweging om u tegen te zeggen. Helaas ligt die uit de running vanwege een operatie, en het herstel loopt niet zoals gewenst
Veulen84 schreef:Ik kan me er over verbazen hoe weinig dressuurpaarden letten op hun eigenaar. Vaak zijn eigenaren ook vluchtig en snel/sneller aan het doen.
je slaat de spijker op z'n kop. Dat is mij ook al vaker opgevallen. En ik heb zelfs al een aantal combinaties geholpen weer enigzins contact met elkaar te krijgen.
Koper schreef:Of ligt het er misschien aan dat jij met dat paard overweg kan Rina. En dat een ander letsel zou hebben opgelopen als hij met d'r aan de slag was gegaan, of dat nou een dressuurruiter was geweest of niet.
Daisy was nl nooit mijn klikpaard. En ja ik heb dr al 27 jaar, maar toch als ik toen had kunnen kiezen had ik zeker niet voor haar gekozen
Bij Daisy is het puur het punt van altijd in handen zijn geweest. Had ik die in opfok gezet, had ik ook een 3 jarige gehad die druk en schrikkerig was geweest. Puur het feit dat die altijd in handen kwam heeft haar zo gemaakt als ze was ehh is, ze leeft nog