11 jaar, talent, wat nu ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:30

Wat leuk dat je zo'n talentvolle dochter hebt maar ik ga mee met de rest, koop nog geen paard. Schaf een leuke pony aan waar ze de komende jaren lekker mee tussen de pony's en de jeugd kan rijden. Het moet neem ik aan vooral leuk blijven en zo'n jong kind tussen de paarden en dus volwassen ruiters laten starten is denk ik niet erg leuk voor haar. Ga op zoek naar een talentvolle pony en als ze straks 18 is en tussen de paarden moet starten en nog steeds zoveel talent en zin erin heeft, ga dan op zoek naar een leuk paard voor haar.
Succes met je zoektocht en inderdaad, laat de pony keuren!!!!
Laatst bijgewerkt door ThessaKeizer op 26-07-13 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:32

Ik zou voor een kind van 11 jaar liever een D-pony kopen dan een paard. Als ze wedstrijden gaat rijden, moet ze met een paard rijden tussen hoofdzakelijk volwassenen en dat is voor een kind vaak helemaal niet leuk.
Ponywedstrijden hebben vaak een fijnere sfeer, zijn wat minder professioneel en voor een kind daardoor veel leuker en ze rijdt tussen leeftijdsgenootjes. Mocht je dochter echt zoveel talent hebben, dan valt ze in de D-pony rubrieken snel genoeg op en er zijn hele leuke talentenplannen voor kinderen op D-pony's waar ze dan voor geselecteerd zou kunnen worden.
Voor nu zou ik kiezen voor een goede D-pony van ca. 7 of 8 jaar, met enige wedstrijd ervaring. Natuurlijk gezond en goedgekeurd, zodat je achteraf niet met gedonder zit.

caboclo

idd kind lekker kind laten zijn en er is nog zeker 7 jaar pony club voor haar
met veel wedstrijden en leuke uitjes oa pony kamp en spelende kinders

ik moet zelf zeggen ik heb bij de ponys gereden tot m2 nivo altijd met plezier
toen ik 18 werd moest ik over naar de paarden heb daar een paar keer gestrart en ben na 3a5 wedstrijden gestopt om dat het gewoon niet zo leuk meer was als bij de ponys

vaak is het zo dat je gewoon van je paard afgereden word of de punten gewoon weg gekeken werden na afloop word je afgekraakt van jaa jou paard is veel makkelijker als de mijne dus dat is niet eerlijk of wat dan ook..

igg succes
en trouwens ook wel benieuwd naar een filmpje of fotos....

Daenerys

Een springpaard voor een 11jarige zou ik niemand aanraden. Lekker een pittige D of E pony kopen waar ze een paar jaar mee uit de voeten kan, paarden kan ze de rest van haar leven nog op.

Bij mij op stal staat een meisje van 12 met een paard en ze kan hem niet eens zelf opzadelen. Lijkt me toch niet leuk als je je eigen paard niet eens kan verzorgen..

paardjes123

Zoek een goede d-pony, daar kan iemand van 18- verder mee komen als op een paard. Met een paard moet ze gelijk tussen de volwassenen rijden

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:33

Is het een paard of een pony? Ik zou haar voorlopig bij de pony's laten starten, tussen de kinderen Lijkt me ook in verband met de geestelijk groei in de sport een betere keus. Verder een goede intructeur voor haar zoeken die haar kan begeleiden.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:33

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een filmpje van dit talentje??? :=

Cioccolato

Re: 11 jaar, talent, wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:34

Gewoon lekker een pony en ze zal vast zelf wel aangeven wanneer ze iets anders wil. Eerst rustig kennis laten maken met de pony's, dit is veel leuker dan de paarden. Als ze daar zat van is kan ze wel een keer naar de paarden. Haar hele leven kan ze nog bij de paarden rijden, tijd zat :D

HBZJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:35

Ik zou zeker een leuke sportpony voor haar kopen met ervaring.

Op pony's kun je veel ervaring op doen. Dat is zeker erg belangrijk voor wanneer je paarden wilt gaan rijden.
Daarnaast is de ponytijd erg leuk.

Ga niet zelf wat kopen, maar ga samen met iemand die wel ervaring heeft een leuke pony voor haar kopen.
En zorg dat ze goed les krijgt.

Met 18 jaar moet je over naar de paarden.

debbie2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 15:36

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:37

wat leuk dat ze talent heeft, dat hoopt iedere ouder :D

maar waar rijdt ze nu en wat zeggen ze daar? Ik ben dan zo dat ik denk die mensen...zeggen ze dat niet als mooi verkooppraatje

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:37

agee schreef:
Ik zou voor een kind van 11 jaar liever een D-pony kopen dan een paard. Als ze wedstrijden gaat rijden, moet ze met een paard rijden tussen hoofdzakelijk volwassenen en dat is voor een kind vaak helemaal niet leuk.
Ponywedstrijden hebben vaak een fijnere sfeer, zijn wat minder professioneel en voor een kind daardoor veel leuker en ze rijdt tussen leeftijdsgenootjes. Mocht je dochter echt zoveel talent hebben, dan valt ze in de D-pony rubrieken snel genoeg op en er zijn hele leuke talentenplannen voor kinderen op D-pony's waar ze dan voor geselecteerd zou kunnen worden.
Voor nu zou ik kiezen voor een goede D-pony van ca. 7 of 8 jaar, met enige wedstrijd ervaring. Natuurlijk gezond en goedgekeurd, zodat je achteraf niet met gedonder zit.

Dit zou ook mijn advies zijn. De sfeer bij ponywedstrijden is heel anders dan bij paardenwedstrijden.
Voor een meisje van 11 is het leuker om bij de pony's te rijden, en mocht ze nou écht zoveel talent hebben dan valt het heus wel op en zijn er inderdaad wel talentenplannen.

debbie2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 15:39

emilyslaluna schreef:
Wat leuk! Ik denk dat we eerst een filmoje van haar moeten zien rijden voordat we iets erover kunnen zeggen.

Citaat:

Citaat:
dit is ongeveer een jaar geleden met een paard dat amper gesprongen heeft

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:39

Zoals de meeste hier zeggen moet het wel leuk blijven en niets forceren. Ik zou een d-pony kopen die veel ervaring heeft en zij heel veel van kan leren.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:39

Zou ook voor een D of kleine E pony gaan! (Ik heb er nu 14 jaar later nog steeds plezier van!)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:40

Een leuke grote D pony met potentie. Misschien 1 die al wat parcoursjes heeft gelopen maar een mooie jonge leeftijd. Zo kan ze nog wat bereiken bij de pony's! :j

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:43

Ik denk dat ze echt te klein is voor een paard, ze zou meer uit zichzelf kunnen halen met een passende pony.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:45

Wat is talent?

maar alsl jullie dochter nog alles moeten leren van de sport zou en jullie willen graag dat ze verder komt zou ik zeker geen M-paard kopen maar meer richting de ZZ-Zwaar of anders Inter.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:46

Ik vind dr ook vrij klein voor een paard van die maat.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:46

Na het filmpje te hebben gezien, wil ik ook adviseren om een zeer ervaren pony te kopen. Ze mist op de sprong af en toe nog wat balans en een groot paard gaat ze daardoor denk ik niet voldoende uitzitten. De hoogte van de hindernissen bij de paarden begint op de 1.00 meter aanzienlijk hoger dan het (60 centimeter?) parcours dat ze nu springt.
Laatst bijgewerkt door Pommier op 26-07-13 15:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:47

tita schreef:
Wat is talent?

maar alsl jullie dochter nog alles moeten leren van de sport zou en jullie willen graag dat ze verder komt zou ik zeker geen M-paard kopen maar meer richting de ZZ-Zwaar of anders Inter.

Ze zoeken een springdier.....

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:48

Dit is het paard:

Aangezien jullie leken zijn, zal ik je zeggen waarom ik denk dat dit paard niet gaat werken voor je dochter. Tenzij je dochter een reuzin is en aan de zware kant zal ze dit paard nooit zo rond kunnen sturen als de jongen die erop zit. Zie je hoe groot en zwaar hij is? Dat gaat dan misschien een maandje goed, maar je moet gewicht en kracht niet onderschatten. Verder staat er op het filmpje geen M-parcours.
Ik denk dat, als je wilt dat de mensen hier die er een beetje verstand van hebben (stuur Schoentje een PM als ze al terug is van de Zwarte Cross) meer informatie over je dochter moet geven. Lengte, gewicht, enz. enz. En, ik denk ook dat het heel belangrijk is om duidelijk te krijgen waarom je geen D-pony wil kopen. Ook ben ik erg benieuwd wat jullie doelen zijn en hoeveel geld je eraan uit wilt geven. Je komt nu met een verhaal over talent (wat natuurlijk waar kan zijn), maar betekent dat ook dat je ervoor wilt zorgen dat ze zo hoog mogelijk in de sport gaat eindigen?
Als ik een dochtertje van 11 jaar had, en mijn doel was zo hoog mogelijk te raken en geld was geen optie, dan zou ik:
De beste trainer, en dat betekent niet per se de beste ruiter, bij mij in de buurt uitzoeken en m'n dochter daar iedere dag heenbrengen. Na school natuurlijk. :-) Hem een paard uit laten zoeken.
Kortom, we hebben te weinig informatie om je goed advies te kunnen geven. :-)

Leuk filmpje van je dochter. Wat ik overigens zag nadat ik het filmpje van dat paard had gevonden. Niet doen is mijn advies. Pony kopen.
Laatst bijgewerkt door clarence op 26-07-13 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:49

Carolaaxxxx schreef:
Een leuke grote D pony met potentie. Misschien 1 die al wat parcoursjes heeft gelopen maar een mooie jonge leeftijd. Zo kan ze nog wat bereiken bij de pony's! :j

Ben ik het helemaal mee eens (:
Ook bij de pony's kun je veel bereiken, je hebt bij pony's ook Nederlandse, Europese en Wereldkampioenschappen. Ook bij de pony's kun je rijden als je veel talent hebt.
Ik zou zeggen; koop een leuke D-pony, met wat wedstrijdervaring!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:49

Ja sorry Nynke had eerst enkel de vader-post gelezen :)

Ik vind het nogal wat om hier te posten over het feit dat je dochter talent heeft, als ze echt talent heeft, was ze wel via via terrecht gekomen.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:50

Ik heb het filmpje gezien, ze stuurt het paard netjes het parcours door :j Maar nogmaals, ik denk dat ze aan een pony veel meer plezier zal hebben.