Paardrijden met muziek?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:41

Wij hebben gewoon een radio.. Luidsprekers staan ergens boven op..
Muziek natuurlijk niet te hard maar het gaat prima! Lekker mee zingen tijdens het paardrijden!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:54

lrtj_ schreef:
VisibreTeam schreef:
Ik vind het heerlijk met muziek in trainen in de bak :j
Alleen ga ik niet proberen op mn muziek mee te rijden, zulke tempowisselingen kan een paard niet _O-

Wat luister je haha mijn paard kan aardig mee sjouwen op hardstyle en vind jet nog leuk ook.

Metalcore/deathcore... Dus veel breakdowns en hoge tempo's _O-

Splinterz

Re: Paardrijden met muziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:56

Ik heb een kleine radio die veeel geluid produceert langs de kant van de bak staan. Mn stalgenootje kan er ook niet tegen maar ik vind het heerlijk. Lekker Normaal hard aan en gáááán!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:02

VisibreTeam schreef:
Metalcore/deathcore... Dus veel breakdowns en hoge tempo's _O-

Jaa dat word lastig maar ik waardeer je muziek keuze

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:38

Ik rijd bijna altijd met oordopjes in ja. Op de weg doe ik ze even uit maar eenmaal in het bos/bak weer in. :D

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:00

Ik doe het niet.
Vind het gevaarlijk, op de weg sowieso maar ook in bos enz, als je iets hoort ben je altijd sneller dan wanneer je paard ineens weg springt.
Bovendien vind ik het bloed irritant om een deuntje op te hebben, dan ga je naar het ritme rijden wat ik dus niet wil ;)

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:25

Met buitenrijden niet maar als ik alleen in de bak rijd vind ik het heerlijk heb alleen nooit oordopjes in als er iets om me heen gebeurt of iemand heeft iets te melden dan is t wel fijn dat ze niet hoeven te schreeuwen omdat ik ze niet hoor.. Heel af en toe als we samen rijden nemen we de radio van stal mee na buiten.

En als paard schrikt of iets eng vind en ik gewoon door rijd en met de muziek ga meezingen (zachtjes :+ anders schrikt ie straks van m'n stem haha) dan ontspant hij veel sneller

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:36

ik doe het niet zo vaak, in het bos helemaal niet omdat ik het fijn vind om te natuur/vogeltjes te horen, dat vind ik pas rustgevend en ontspannend :)
soms in de bak hardop muziek maar nooit oortjes, die blijven nooit zitten bij mij :P

OnMyWay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:33

Ik heb het eigenlijk nog nooit gedaan en het lijkt me ook niet zo prettig..
In de bak zou het misschien nog kunnen maar buiten zou ik het helemaal nooit doen!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:36

Ja hoor, in de bak én buiten :j Altijd wel met maar één oortje en niet te hard. Maar bij ons in de bak rijden is altijd eenzaam en alleen, er is geen levende ziel te bekennen daar. En buiten vind ik het ook wel prettig, heb ik wat te zingen en dat kan best eens nuttig zijn ook ;) En als dat ene oortje nog in de weg zit omdat je bijvoorbeeld wordt aangesproken, is ie met één beweging uit je oor.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:38

Jazeker. Wij hebben de paarden op een priveterrein staan, dus alleen van onszelf. Er komen daar geen andere mensen. In de bak dus lekker 2 oordopjes. Ik kan me dan heerlijk concentreren en ik heb op een of andere manier meer geduld met m'n paard :j

In het bos heb ik het ook graag, of met 1 oordopje, of gewoon luid op m'n telefoon (als er niet veel mensen in het bos lopen)
Ook hebben m'n vriendin en ik een paar keer gewoon een meeneemstereoboxje (ja, snap je m? :+ ) meegenomen in een dekje met een meeneemzak erop. Super handig en gezellig! :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:48

Met oortjes nog nooit gedaan.
In de bak vroeger regelmatig met één paard (deed ook shows op muziek) zette ik muziek aan want dan deed hij gewoon beter zijn best. Hij had een hekel aan dressuur.
Goede herinneringen aan één kerstavond dat ik alleen zou zijn en met paard op muziek de nieuwe kür geoefend hebt. Geweldige installatie hadden ze daar en voor mij de stal open gelaten. Was een van mijn mooiste kerstavond in mijn leven zo met mijn paard werken en achteraf de lekkernijen opeten met zijn tweeën die de eigenares van de stal voor ons had klaargelegd (worteltjes en appeltjes voor hem + kerstkransjes enz voor mij). :9
Twee oortjes in, buiten vind ik onverantwoord want je gehoor is zintuig dat onmisbaar is voor veiligheid buiten!

XxDancexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:53

Ik deed het eerst ook vaak hoor, wel in de bak.
Laatste keer hoorde ik m'n muziek alleen slecht door de wind en regen, dus had ik het uitgezet, en was m'n mobiel in een plas gevallen :')
Maar hij overleeft alles :J

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:58

Ik vind een muziekje op heerlijk.
Heb het niet aanstaan met rijden.
Misschien toch maar eens een keer doen.

_Summertime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:50

Ieder moet het zelf weten, maar of het veilig is.. In de bak vind ik alweer een heel ander verhaal dan het bos en op de weg. Bij het laatste vind ik het niet veilig, als je muziek aan hebt in beide oren hoor je vaak het verkeer niet, dat is al gevaarlijk op zich. Verder ben je denk ik vooral met je muziek bezig waardoor je minder op je paard zal letten.

Ik doe het überhaupt niet, maar in de bak vind ik het nog wel kunnen.. Ik zou eerder voor een radio gaan als ik graag met muziek zou willen rijden.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:02

Nooit gedaan maar wil het wel eens proberen alleen wat voor muziek dan ik denk dat hardstyle niet echt geschikt is en daar wordt ik zelf veel te druk van
Wat voor type muziek luisteren jullie

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:47

esmee_2001 schreef:
Nooit gedaan maar wil het wel eens proberen alleen wat voor muziek dan ik denk dat hardstyle niet echt geschikt is en daar wordt ik zelf veel te druk van

Van top 40 tot hardstyle
Iets wat een goed en ontspannen gevoel geeft

AnitaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:50

Het komt gewoon niet in me op om met muziek op te gaan rijden... Als ik de bossen in ga zoek ik juist de natuur en rust.. en praat ik met mijn paard :D In de bak ook niet omdat ik me dan wil concentreren op wat ik doe.. Maar eerlijkheid boven alles ik ben niet zo'n muziekfreak. Ook thuis zelden de radio aan.
Mijn dochter eigenlijk altijd doppies in dr oren ;) Misschien ben ik gewoon te oud grinnik!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:05

Ik doe het wel eens. Ik ga er beter van rijden, door het tempo van de muziek rij ik meer figuren en ik ben afgesloten voor alle idioterie die langs de bak komt rijden. Wat ik toch echt wel eens even nodig heb.

koko163

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:06

heerlijk vind ik het om met muziek in te rijden.. sluit me helemaal af en ben lekker gericht op m'n paardje, :j
zelf zou ik het niet met buitenritten doen dan vind het toch wel wat gevaarlijk .. of zorg er voor dat je wel genoeg hoort anders hoor je misschien auto's of andere dingen niet ..

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 08:31

Bij mij staat de radio naast de bak of de muziek op m,n mobiel altijd aan. Buiten nooit, ik heb daar niet eens over nagedacht :p

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 08:33

esmee_2001 schreef:

Luister wat je leuk vind! Dat doe ik eigenlijk altijd.. Wel reageert mijn paard soms op al te drukken muziek (radio staat in de hoek van de bak).

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 16:25

In de bak rij ik vaak met mijn telefoon met muziek en oortjes of mijn iPod sinds ik dan goed kan relaxen en goed concentreren op het rijden en niet word afgeleid door dingen in mijn omgeving waar ik normaal veel last van heb. Buiten rij ik nooit met zodat ik goed alles om me heen kan horen zodat ik dingen hoor aan komen.

Mijn muziek is normaal rustig, Ed Sheeran of Passenger of zelfs klassieke muziek. Ik rij ook graag met muziek als ik een kür moet oefenen maar dat is om een liedje uit te kiezen voor mijn gangen etc

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:20

Tip voor als je het bos in gaat: Flying Lotus :D super chille rustgevende muziek.
Ik kan ook zeker van de stilte en de vogeltjes genieten, maar ik rijd het hele jaar door, nu zo'n 3 - 4 keer per week, buiten en dan is een muziekje soms ook best fijn :j

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:22

In het bos en alleen in de piste? Heerlijk. Raak vaak gestrest als het rijden niet helemaal goed gaat (paard snapt het af en toe een dagje niet, tja). Muziekje op en wat rond hobbelen, liedje meezingen en het paard toch zijn beweging geven op een voor mij (en haar) ontspannende manier.

Edit: Paard is een 'freeze' paard, bij schrik staat die stil tot ik een commando geef, dus bang zijn op een op-hol-slaand-paard wanneer ik iets niet hoor hoef ik niet te zijn.