En toen was het trekken, trekken...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:10

Niet mee bemoeien, luisteren zal ze toch niet doen.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:11

Dat bovenstaande bit is toch een ongebroken watertrens? Een stang heeft altijd een kinketting en hefboomwerking. Een ongebroken trens niet.
Ik bedoelde trouwen met vluchten voor pijn dat ze vlucht voor pijn oa in haar mond.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:12

Viktor238 schreef:
Kitty1985 schreef:

Nogal een veel gemaakte fout.

Een stang is 1 van de vriendelijkste bitjes die je kan krijgen.

Deze schaart niet, en knelt de tong ook niet af en knijpt niks fijn

Even voor de duidelijkheid, dit is een stang:
[ Afbeelding ]

Bedankt voor je reactie, maar is het nog steeds zo'n fijn bit als de ruiter er steeds maar aan rukt?

Nope.
Maar je schreef er zo expliciet bij om wat voor bit het ging, dat ik wel in de gaten heb dat jij eigenlijk geen idee hebt wat voor bit het is en wat het doet.

Verhaal an sich lijkt mij redelijk onwaarschijnlijk dus daar reageer ik verder niet op.

Reageer alleen op het bit gedeelte

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:14

Debbie00 schreef:
Dat bovenstaande bit is toch een ongebroken watertrens? Een stang heeft altijd een kinketting en hefboomwerking. Een ongebroken trens niet.
Ik bedoelde trouwen met vluchten voor pijn dat ze vlucht voor pijn oa in haar mond.

Ja kan ook ongebroken D/watertrens genoemd worden.

Pelhalm, liverpool,dressuurstang enz. dat zijn bitten met hefboomwerking en kinketting

Unique6

Re: En toen was het trekken, trekken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 18:17

Dwingen ka ik haar inderdaad niet doen, moet ik me dan maar afzijdig houden?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:18

ik dacht hierbij wel aan een scharenbit :o

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:00

OPG --> RT-D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:51

Kitty1985 schreef:
Nope.
Maar je schreef er zo expliciet bij om wat voor bit het ging, dat ik wel in de gaten heb dat jij eigenlijk geen idee hebt wat voor bit het is en wat het doet.

Verhaal an sich lijkt mij redelijk onwaarschijnlijk dus daar reageer ik verder niet op.

Reageer alleen op het bit gedeelte

Wat maakt dat nou weer uit? Wat voor bit het ook is, als je er zo mee om gaat zoals TS beschrijft is geen enkel bit fijn.

Wel grappig dat je het zo goed weet want dat wat je liet zien is gewoon een ongebroken trens :')

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:59

Hihi Kitty1985 misschien inderdaad eerst even checken voordat je anderen wil verbeteren ;) Jij hebt het over een ongebroken trens.

Hoe dan ook, elk bit is zo scherp als de hand van de ruiter he... Helaas voor dit paard.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 06:27

Bedankt allemaal, maar wat zouden jullie doen als jullie in deze situatie verkeerden? Ik kan dit arme paard toch niet zo laten gaan?

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 07:03

kitty1985 heeft wel gelijk, zo'n ongebroken trens wordt ook stang genoemd. Vroeger kende je het alleen maar met de naam stang. De stangen met scharen hebben doorgaans al een eigen naam, zoals ze al zei, pelham, liverpool, de stang van de 'stang en trens'.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 07:10

Heb je zelf ook een paard? Zo ja dan kan je eens voorstellen om eens samen op clinic te gaan. Is misschien iets 'sjieker' dan les en een soort leuk uitje! Iemand anders zal het geheid opvallen en kan dan aan die vriendin andere methodes laten zien (en het trekken flink afstraffen)

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 07:30

Het maakt niet uit of een stang zo gezegt vriendelijker is
Want met geruk word het net zo pijnlijk als een dubbel gebroken of enkel gebroken.

En wij kunnen wel denken dat het vriendelijker is etc. Maar het moet wel in zijn mond passen
en ook echt stil liggen.

Dit probleem ligt naast misschien medisch toch vooral
aan een ruiter die blijkbaar doof is voor enig normaal advies
die het nog steeds niet snapt hoe het paard rijden werkt
en ik denk dat de TS toch een flinke strijd moet gaan voeren die ze waarschijnlijk toch niet gaat winnen.

@ts hoe hard het ook is ik heb bijna alle reacties gelezen en ik zou me handen er vanaf halen
Hoe zielig ook voor het paard maar ik denk niet dat je dit aan der verstand gepeuterd krijgt en het zal jou alleen maar verder frustreren.

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 07:54

Kan je niet regelen onopvallend dat er wel een instructeur een keer komt kijken, die het verhaal uitleggen, dat ze geen les wil haar manier van rijden en ze t niet wil aannemen van jouw????

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 08:55

jamejozie schreef:
Kan je niet regelen onopvallend dat er wel een instructeur een keer komt kijken, die het verhaal uitleggen, dat ze geen les wil haar manier van rijden en ze t niet wil aannemen van jouw????

Dat kan ik niet zomaar regelen.

Rytir schreef:
Heb je zelf ook een paard? Zo ja dan kan je eens voorstellen om eens samen op clinic te gaan. Is misschien iets 'sjieker' dan les en een soort leuk uitje! Iemand anders zal het geheid opvallen en kan dan aan die vriendin andere methodes laten zien (en het trekken flink afstraffen)

Ik heb nu een mini-shet, ergens deze vakantie komt mijn paard. Goed idee van de clinic, maar ik denk ook niet dat ze daarmee naar toe wilt....

RandyOrton25 schreef:
Het maakt niet uit of een stang zo gezegt vriendelijker is
Want met geruk word het net zo pijnlijk als een dubbel gebroken of enkel gebroken.

En wij kunnen wel denken dat het vriendelijker is etc. Maar het moet wel in zijn mond passen
en ook echt stil liggen.

Dit probleem ligt naast misschien medisch toch vooral
aan een ruiter die blijkbaar doof is voor enig normaal advies
die het nog steeds niet snapt hoe het paard rijden werkt
en ik denk dat de TS toch een flinke strijd moet gaan voeren die ze waarschijnlijk toch niet gaat winnen.

@ts hoe hard het ook is ik heb bijna alle reacties gelezen en ik zou me handen er vanaf halen
Hoe zielig ook voor het paard maar ik denk niet dat je dit aan der verstand gepeuterd krijgt en het zal jou alleen maar verder frustreren.

Bedankt.....

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 08:58

IngeK schreef:
Hihi Kitty1985 misschien inderdaad eerst even checken voordat je anderen wil verbeteren ;) Jij hebt het over een ongebroken trens.

Hoe dan ook, elk bit is zo scherp als de hand van de ruiter he... Helaas voor dit paard.

Het bit dat ik liet zien is nog steeds de originele stang.
Naarmate alle bitjes aparte namen gingen krijgen wordt dit bit ook wel een ongebroken trens genoemd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:01

Ontkennissen!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 15:54

Kitty1985 schreef:
RandyOrton25 schreef:
ZUCHT welke ..... Heeft dat verzonnen idd eens fatsoenlijk les nemen scheelt al de helft
Ik weet niet of het een goede kennis is maar ik zou toch duidelijk vertellen dat dit echt geen manier is.
Laat ze die stang er is uit halen en met een gewoon bit rijden

Nogal een veel gemaakte fout.

Een stang is 1 van de vriendelijkste bitjes die je kan krijgen.

Deze schaart niet, en knelt de tong ook niet af en knijpt niks fijn

Even voor de duidelijkheid, dit is een stang:
[ Afbeelding ]

Dat is een ongebroken trens die je daar laat zien, en dat is inderdaad een vriendelijk bit.

Een bit is een stang als er scharen op zitten die voor een hefboomwerking zorgen.

Het geeft niet dat jij begrippen door elkaar haalt Kitty maar het geeft wel dat jij verkeerde informatie geeft. Een stang, dus een bit met scharen en hefboomwerking, is nogal een scherp bit. In tegenstelling tot de ongebroken trens die jij laat zien.

soofje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 23:09

als ze hier mee door gaat zal de pijngrens van dat paard zo hoog worden dat niks meer helpt!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 23:29

Wat een rare gouden tip... Er is denk ik al genoeg gezegd over het bit, maar je zegt dat je kennis een ervaren ruiter is. Waarom vangt zij dan het paard niet op met haar zit (i.p.v. voor over te gaan leunen)? Schijnovergangen rijden is ook een mogelijkheid om meer controle te krijgen over het tempo en anders zou vooraf longeren ook nog een optie kunnen zijn (even de eerste heetheid eraf bij het paard). Als het paard gewend is om gelongeerd te worden, zou je zelfs onder het zadel voor nu even stemcommando's erbij kunnen gebruiken. Heeft ze dat soort dingen al geprobeerd?

Aangezien ze bij de "tip" rukken in de mond is uitgekomen, denk ik eerder dat het paard gespannen is en daardoor op 1 of beide handen vasthoudt. Je kan dan wel gaan spelen door kleine ophoudingen met je hand te maken om het paard los te werken, maar dat is nog steeds geen scheurwerk wat nu gebeurt. Ik vind het knap als ze dit lang gaat volhouden, want wat heb je als mens in te brengen op een paard van een paar honderd kilo als hij alleen maar leert te knokken tegen de hand van de ruiter?

Succes in ieder geval met het gesprek aan gaan.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 23:35

Dierenbescherming bellen.. |( Zulke mensen zijn niet in staat om een paard te mogen hebben..

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 23:37

maar, als een bit verkeerd gebruikt wordt, is een stang dan niet harder dan een trensje? Of zeg ik nu iets heel doms? :oo Heb dr ook geen verstand van.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 23:52

Kun je niet een keer een vriendin met veel verstand (maar vooral lef) of instructeur en die dan voor laten doen als vriend(in) en die er eens wat van laten zeggen als ze aan het rijden is. Is het ook niet alsof het van jou komt.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 23:59

ik kan niet zeggen dat je je handen eraf moet halen, dat kan ik dus ook niet, verder gewoon proberen te overtuigen, dat je het best spannend vind zon clinic en haar graag mee hebt omdat je haar kent?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:10

Mijn tip bemoei je er niet mee en laat ze gaan. Blijkbaar staat die persoon er nu niet voor open. Kan je blijven zagen en zeuren maar ze zal zich dan alleen maar meer verdedigen. Wie weet komt ze er vanzelf achter dat er toch iets fout gaat en dan is het moment om ze te helpen/overtuigen.
Kijk hoe vervelend deze situatie ook is en hoe gemeen het ook mogen zijn. Het blijft gewoon een meningsverschil. Bedoel kijk eens rond op een wedstrijd terrein daar gaat het ook niet altijd zo vriendelijk aan toe dat is gewoon de manier waar die mensen achter staan. Hoe zou jij het vinden als jij overtuigd bent van jouw manier en er volledig achter staat en iemand loopt constant te zeuren dat je het fout doet en loopt je tips te geven waar je niet op wacht? Soms moet je gewoon een stapje terug kunnen nemen. Het blijft hun eigen paard.