Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Die heeft het dus als één van de weinige goed gezien dat deze galop niet correct is.
Maar naarmate de africhting vordert zal dit weer beter worden....
En ben benieuwd naar die galop die misschien onzuiver is! listiglistje schreef:Een paard is pas onzuiver als hij taktfouten maakt/onregelmatig is, daar was hier geen sprake van
turquoises schreef:listiglistje schreef:Een paard is pas onzuiver als hij taktfouten maakt/onregelmatig is, daar was hier geen sprake van
Wanneer het voorbeen in de galop eerder landt dan het achterbeen dan is hij volgens mij toch echt onregelmatig/ taktfout.
Juist in het terugrijden uit een voorwaartse galop naar een verzamelde galop moet het achterbeen ondertreden en niet eerst het voorbeen landen.
turquoises schreef:Listiglistje,
Ik weet niet of je het zelf ziet maar deze galop is onzuiver. Dit is je derde foto overigens.
Wanneer het voorbeen (LV) eerder landt dan het achterbeen(RA) dan is de galop dus behoorlijk op de voorhand gereden. Al doet het optisch gezien misschien anders denken.
Iemand in dit topic vroeg dus zich terecht af of dit wel een galop was.Die heeft het dus als één van de weinige goed gezien dat deze galop niet correct is.
listiglistje schreef:Een paard is pas onzuiver als hij taktfouten maakt/onregelmatig is, daar was hier geen sprake van![]()
Dat hij meer op voor komt, kan kloppen gezien zijn africhtingsgraad en het moment waarop de foto genomen is.
Maar dat heb ik al uitgelegd als je terugleest...paard komt daar uit een flinke middengalop, wordt sterk terug genomen om meteen een volte van 10 m in te draaien.
Dat is best lastig voor een paard van deze leeftijd en formaat (1.82)
Het was ook de opzet om foto's te laten zien waarom de galop minder lijkt op foto's op hoger nivo, om dat je op bepaalde momenten
meer terug moet nemen en de oefeningen kort op elkaar komen of klein gereden moeten worden.
Lijkt mij dat een paard groter gallopeerd op een grote volte als een volte van 8 mMaar naarmate de africhting vordert zal dit weer beter worden....
FriesWytske schreef:![]()
Volgens mij hoort een paard wat in de Z loopt echt al te kunnen terugkomen in galop en draf. Wordt je hier echt op afgestrafd als dat niet goed gaat.

listiglistje schreef:FriesWytske schreef:![]()
Volgens mij hoort een paard wat in de Z loopt echt al te kunnen terugkomen in galop en draf. Wordt je hier echt op afgestrafd als dat niet goed gaat.
ik reed toen deze foto genomen was geen Z1![]()
daarbij is het een illusie dat een gemiddeld paard in het Z1 altijd op de achterhand loopt...(Z1 is maar een basissportklasse)
leeftijd en formaat belemmeren mijn paard bv om dit nog te kunnen, naarmate de africhtingsgraad vordert zal dit ook verbeteren.
Als hij al wel 100% van de tijd op de achterhand kon blijven zou ik wel nationaal rijden (LT of GP)