Argumenten paardrijden WEL een sport!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:28

Iris92 schreef:
Omdat je er ook spierpijn/conditie van krijg.
Laat iemand die roept dat paardrijden geen sport is maar eens een half uurtje intensief paardrijden... Dan praten ze wel anders :D

Ja maar dat is in het begin als je eenmaal gewend bent paard te rijden krijg je er als het goed is niet echt spierpijn meer van.

Angela

Re: Argumenten paardrijden WEL een sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:32

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:33

saskiakefie schreef:
Iris92 schreef:
Laat iemand die roept dat paardrijden geen sport is maar eens een half uurtje intensief paardrijden... Dan praten ze wel anders :D

Ja maar dat is in het begin als je eenmaal gewend bent paard te rijden krijg je er als het goed is niet echt spierpijn meer van.

Dat is ook weer zo.. Ik had een lange tijd niet gelest en had toch best wel spierpijn. Was toch wel ff anders dan ik gewend was!

Wild_Horses9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:34

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:37

Ze noemen golf toch ook een sport.. :roll:

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:46

En dammen :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:47

En schaken. :Y)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:50

M_D_H schreef:
kijk nou :D
afmesten en de mest hoop opgooien is wel een sport :+
lichamelijke oefeningen en er wordt nog om vaardigheid, kracht en inzicht gevraagd ook :))

Al een aanvraag ingediend bij het Olympisch commitee? :Y) (eindelijk eens toepasselijk deze smiley te gebruiken)

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:14

nou wat het vaak is is dat degenen wie dat zeggen geen idee hebben wat paardrijden inhoud.

zij zien eigenlijk aleen maar. mensen in een beginnersles op een manege rond STAPPEN.
of ze zien het pervecte internationale gedoe op tv waar het allemaal zo ontzettend makkelijk lijkt.

ik heb op school ook eindeloose discussie gehad over dat iedereen het geen sport vond. ik heb ze uiteindelijk maar laten gaan. ik heb gezegt. ik VIND het wel een sport en het maakt me niet uit wat jij ervan vind. warom noemen ze darten wel een sport dan, og poolen.ls je dat ook geen sport vind, dan is bij jou geen enkele sport een sport. ik vind dat niet en dit is mijn meening. een daarna heb ik er een van op mijn pony laten rijden. }:) }:) oh dat was zoo grappig. ik heb eerst haar de stal uit laten mesten, daarna heb ik haar even 10 minuten mijn zadel vast laten houden. enn daarna mocht ze rijden. ik was heel streng en zijn dat ze dit en dat moest doen. uiteindelijk was ze het toch met mij eens dat het een sport was.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:33

Toevallig vandaag nog met mn vriendin over gehad. Ze vindt paardrijden wel een soort van sport, maar niet intensief ofzo (voetbalt zelf). Ik vind het op een andere manier intensief. Want na een dagje/ half dagje/ paar uurtjes ben ik toch echt wel moe hoor :D
Met bijvoorbeeld voetbal, voetbal je een uurtje en dan is t klaar. De rest van de dag lig je op de bank niks te doen. Maar als ik ga paardrijden, ben ik sowieso al 3 uur onderweg om een uurtje te rijden. Of als ik een dagtocht maak, ben ik ook wel moe. Of intensief rij in de bak.

En tja, als ik lang niet heb gereden (door vakantie bijvoorbeeld) en ik stap er weer op, heb ik toch wel spierpijn hoor :D

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:56

Door een uur paard te rijden verbrand je ongeveer 300 calorieën en dan heb ik het over een gemiddeld manegeles uurtje. Ik denk dat dit goed aangeeft of iets wel of niet een echte sport is.

Maar als je echt wil weten of paardrijden wel of geen sport is moet je eerst vaststellen wat de definitie van sporten is. Daarna kun je bepalen of paardrijden al dan niet een sport is.

hartjeDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:02

Ik heb me ooit laten vertellen dat je met paardrijden en zwemmen al je spieren gebruikt. Geen idee of het echt waar is :Y)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:07

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:11

ik vind dat het totaal licht aan hoe je rijd, hoe je traint.
als je bijvoorbeeld gewoon rijd voor de lol, omdat je het leuk vind, beetje rondhobbelen, nee, dan is het niet echt een sport.
maar als je echt gaat trainen, dan is het wel zeker een sport. ik kom vaak genoeg na een uurtje helemaal kapot van mijn paard af, en dan flinke spierpijn!

en, als je echt intensief traint, krijg je er toch echt een goede conditie van, ik hou een rondje joggen toch echt langer vol dan andere meiden uit mijn klas, die dansen, tennissen, volleyballen en zwemmen.
op 1 na dan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:31

Ik vind paardrijden alleen een sport als je ook volop meedraait in de verzorging, want uitmesten, kruiwagens duwen, hooi stapelen, onkruid steken enz enz is toch alles bij elkaar wel een behoorlijke dosis echte lichaamsbeweging in de week. Paardrijden zelf is als het goed is niet al te inspannend als je eenmaal gewend bent aan het gebruik van bepaalde spieren.

Fleurlovexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:10

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:14

Ik vind het zeker een sport! zit maar een 4 uur op een paard dat ga je echt wel voelen hoor! je gebruikt ook veel spieren! En je leert er heel veel door. Je bent samen met een paard een team en je moet allebei hard werken. Paardrijden is een sport!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:54

rommulus schreef:

Fantastisch filmpje zeg!

Vind het zo'n stomme, eindeloze discussie.
Mensen die nog nooit zelf hebben gereden begrijpen het 9 van de 10 keer ook niet.
Gewoon een keer op een paard zetten, dan ze begrijpen ze het misschien vanzelf :+

Fleurlovexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:01

xveerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:04

saskiakefie schreef:
Iris92 schreef:

Toch echt wel :+ . Ik rijd nu al bijna 4 jaar paard, iedere week een uur, maar na een uur intensief rijden heb ik meestal toch echt wel spierpijn hoor xD.

Paardrijden is een sport, omdat je wel degelijk iets moet doen. Je moet bijna ieder lichaamsdeel gebruiken, en verder is het ook wel wat meer dan alleen eventjes op een paard zitten. Je bouwt ook een band op met zo'n dier.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:53

Als paardrijden geen sport is, dan vraag ik me toch af waar mijn blokjesbuik vandaan kwam in de tijd dat ik 3 paarden per dag reed?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:58

Pion schreef:
Als paardrijden geen sport is, dan vraag ik me toch af waar mijn blokjesbuik vandaan kwam in de tijd dat ik 3 paarden per dag reed?

Het blokjesbuik-fee'tje :j.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:00

Of ze je wedstrijdjasje een keer willen aanpakken direct na de wedstrijd.. Zo is mijn vriend overtuigd (gatver! hij is nat! :P )

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:02

Eileen_ schreef:
Met bijvoorbeeld voetbal, voetbal je een uurtje en dan is t klaar. De rest van de dag lig je op de bank niks te doen. Maar als ik ga paardrijden, ben ik sowieso al 3 uur onderweg om een uurtje te rijden. Of als ik een dagtocht maak, ben ik ook wel moe. Of intensief rij in de bak.

En tja, als ik lang niet heb gereden (door vakantie bijvoorbeeld) en ik stap er weer op, heb ik toch wel spierpijn hoor :D

Altijd leuk dat mensen dan andere sporten gaan bagatelliseren :') Met voetbal ben je er meestal een uur van te voren, je pakt je spullen in en gaat met de auto of fiets naar je club. Omkleden en dan ga je een goede warming-up doen. Een wedstrijd duurt 90 minuten. Dus om nou te zeggen dat voetballers even een uurtje sporten en dan de hele dag op de bank liggen slaat nergens op :')

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:10

Inderdaad capopjekop, las ook iemand die zei dat golf geen sport is. Enig idee hoe lang het lopen van 18 holes duurt? Ik heb hier een artikeltje hangen dat juist mensen die regelmatig golfen, lieft met partner, gemiddeld 5 jaar langer leven...

We weten allemaal dat je moe wordt van paardrijden en dat wij het wel een sport vinden. Mensen die dat niet vinden krijg je toch niet om...dus steek die energie maar in de sport ;-)