Twee keer per dag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:16

Waar ik mijn eerste paardje kocht (op manege) liepen de paarden soms vijf lessen per dag. Soms verspreid over de dag maar ook vaak genoeg twee uur les-uur pauze-twee uur les-uur pauze-uur les... Blij dat ik hem daar weggekocht heb toen de manege sloot.

Rijd mijn paard nu meestal maar drie keer per week, 1 maal per dag :) De rest gewoon op de wei.

ELpatcho

Re: Twee keer per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:22

Ik heb het wel eens gedaan. Dan had ik bijvoorbeeld al getraind en daarna vroeg een vriendin of we buitenritje konden maken. Tja dan zadel ik hem gewoon weer op hoor ;) Paard heeft conditie zat en vind rijden gewoon leuk. Twee keer op een dag intensief trainen heeft in mijn ogen echter geen nut. Maar wat ik zeg, ik 'heb het wel eens gedaan', niet met enige regelmaat dus :P

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:30

Ik pak mijn paardje regelmatig 2 keer per dag de laatste tijd, keertje trainen in de bak of wat fanatieker naar buiten en dan 's avonds nog even een zandpad opzoeken om even lekker te crossen, of gewoon leuk bosritje ofzo, nu het mooi weer is en ik tijd heb vind ik het alleen maar leuk en paard heeft er ook lol in.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:35

In principe heeft mijn paard genoeg aan 5 x per week beweging maar als wel samen op vakantie zijn dan komt het echt wel voor dat ze vaker loopt, ik zie het probleem ook niet hoor, paarden zijn gemaakt om te werken :D

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:40

boedjang schreef:
paarden zijn gemaakt om te werken :D

Dat nou ook weer niet...

Maar het kan wel prima volgens mij.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:42

Voor een paard is het juist goed om veel te bewegen, zeker als ze vaak op stal staan .
Voor de conditie is 'smorgens een uur stappen juist super, als je dan een stapbuitenrit maakt doe je je paard daar ook een plezier mee.
Meestal doen ze paarden daarvoor in de stapmolen tegenwoordig.
Juist als je paard wat zwaarder traint heel goed. :j

Bellabeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:54

Regelmatig word er twee keer per dag gereden. We houden dan wel rekening met elkaar, er zit dan ongeveer 3 à 4 uur tussen. Zolang het paard genoeg energie heeft, waarom niet?

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:09

Als er meerdere uren tussen zitten vind ik dit prima kunnen.

waaiertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:35

Ik heb dat ook wel eens gedaan ik ga op ponykamp met mijn pony en dan 2 x per dag buitenrit kan ze makkelijk vol houden

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:38

Meestal reed ik 's ochtends in het bos (loswerken, niet heel intensief) en dan id avond les of gewoon in de bak. Paard was dan al gelijk mooi los :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:39

ik doe het wel eens :j

in de zomer ga ik s'morgens 2 uur op uitrit , en als het dan weer koeler begint te worden
houd ik een ''echte'' training :j

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:53

Ja hoor ook wij doen dat,
Soms na de les van bijrijdster (wat lager nivo) gaat trainster er nog even op om oefeningen te trainen (lekker warm gereden dan!)
Soms ga ik buitenrit en wordt ze 's avonds nog getraind of andersom.
Soms na training rijd er nog een soort van 'beginner' op een lesje mee (vriend van); wordt ze in ieder geval goed 'uitgereden'.
Sochtends springen en smiddags nog lekker het bos in.

Denk dat we afgelopen 2 maanden heel vaak 2x per dag hebben gereden.

Is wel goed voor haar, lekker veel lopen, ze heeft ook wel een bere conditie.

2x trainen lijkt mij vrij zinloos, paard kan zich toch maar 20 minuten echt concentreren, maar deels fun/cq gewoon lopen en 1x trainen kan volgens prima als het paard gewoon gezond is.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:57

Dat doen we in de zomer weleens. In de voormiddag een lange buitenrit, 's avonds nog een springles bijvoorbeeld. Paarden lopen voor de rest altijd buiten, ook in de winter.

nancxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:04

Ik lease samen met iemand anders een paard fulltime, en op donderdag rijden we allebei, zij vroeg in de middag en ik in de avond.

Imke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:26

Doe het nooit vanwege tijdgebrek, maar als je paard het aankan heb ik er geen problemen mee

waaiertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:19

het is niet zo erg ;)

maaaanndy95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:16

Meestal ga ik rijden & de eigenbaat gaat dan miss nog een buitenritje maken

hartjeDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 16:24

In de vakantie doe ik dat wel is. Buiten de vakantie's om heb ik daar geen tijd voor.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 16:28

In de vakanties als ik naar Duitsland ga met mijn pony doe ik dat wel. Anders nooit, daar heb ik de tijd gewoon niet voor.
als ik naar Duitsland ga doen Wij dan meestal in de ochtend een les en in de avond nog een keer les. Dan doen we meestal wel de ochtend les grondwerk en de avond les rijden. of we gaan in de ochtend naar buiten en in de avond lessen, of andersom.
Als we een lange buitenrit maken (6 uur ongeveer) dan gaan we natuurlijk niet nog een keer rijden/grondwerken.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:11

Hier komt het niet zo vaak voor, geen behoefte meerdere keren per dag te rijden, maar pony vindt het prima

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:01

Nee 2 keer per dag gaat hem niet worden.
Wel als er een staldag is en er verschillende activiteiten worden gehouden bijvoorbeeld dressuur, springen, zonderzadel enz maar dat is maar 1x in het jaar.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:04

Heleennn schreef:
Waar ik mijn eerste paardje kocht (op manege) liepen de paarden soms vijf lessen per dag. Soms verspreid over de dag maar ook vaak genoeg twee uur les-uur pauze-twee uur les-uur pauze-uur les... Blij dat ik hem daar weggekocht heb toen de manege sloot.

Rijd mijn paard nu meestal maar drie keer per week, 1 maal per dag :) De rest gewoon op de wei.

Boh dat vind ik toch wel extreem veel hoor. Ik vind 2 keer goed te doen, hoogstens 3 lessen (met pauze ertussen). Echt belachelijk, 5 uur per dag.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:05

Manege paarden staan daar om geld te verdienen, dus vaker lopen levert meer geld op.
Logisch en nuttig dus. Ook staan ze vaak niet (veel) los/buiten dus meer lopen is voor de paarden
zelf ook fijner dan 1 uurtje.

Mijn paard heb ik voor mijn plezier en zij hoeft geen meerdere keren per dag te lopen. Aangezien het
qua training niets toevoegt en ik haar er ook geen plezier mee doe. Het levert het ons beide niets op.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:31

Ja dat begrijp ik wel maar ik vind 5 uur per dag echt teveel. Dat is uitbuiterij.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:33

Suus schreef:
Ja dat begrijp ik wel maar ik vind 5 uur per dag echt teveel. Dat is uitbuiterij.

Ik reageerde niet op jouw reactie hoor ;)
5 uur is teveel maar 4 uur vind ik voor een zaterdag of woensdag nog wel kunnen.
Het zijn vaak geen zware lessen.