Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maybe2 schreef:op zich vond ik het wel een nette proef.alleen volgens mij rij je veel met je handen en doe je niet echt veel met je benen.je ziet dat ook heel duidelijk met je gebroken lijnen.en het afwenden van b naar e.
wat mij ook opviel is dat als je gaat aan galloperen dat hij het hoofd wat omhoog doet.
miicchhellee schreef:Ik rij eigenlijk juist heel weinig met mn hand, plaats wel vraag ook stelling en buiging maar eerst moet alles vanuit het been om het in de hand op te vangen.
Belangrijkste is ook dat hij van achter naar voren blijft gaan, ookal blijft dat moeilijk.
Jurroen schreef:Voor het eerste wijken naar links geven jullie tot nu toe 5-en en 6-en.
Ik moet zeggen dat ik hem niet echt tegen de hand vind... naar het einde toe is hij wel minder nageeflijk en kantelt hij een beetje.
Ik vind hem ook niet echt over de buitenschouder wegvallen... naar het einde toe komt de achterhand niet optimaal mee.
Jurroen schreef:Over het halsstrekken zijn we het denk allemaal wel eens dat dat te weinig is.
Zijn er misschien tips om dit te kunnen verbeteren...?
Jurroen schreef:Jurroen schreef:Voor het eerste wijken naar links geven jullie tot nu toe 5-en en 6-en.
Ik moet zeggen dat ik hem niet echt tegen de hand vind... naar het einde toe is hij wel minder nageeflijk en kantelt hij een beetje.
Ik vind hem ook niet echt over de buitenschouder wegvallen... naar het einde toe komt de achterhand niet optimaal mee.
Hier had ik wel wat meer reactie op verwacht eigenlijk![]()
Jullie hoeven het niet met mij eens te zijn he...
Het wijken naar rechts had ik ook een 6 in gedachten.
Hier is het scharen wat beter maar nu is er richting het einde teveel impulsverlies.
maybe2 schreef:op zich vond ik het wel een nette proef.alleen volgens mij rij je veel met je handen en doe je niet echt veel met je benen.je ziet dat ook heel duidelijk met je gebroken lijnen.en het afwenden van b naar e.
wat mij ook opviel is dat als je gaat aan galloperen dat hij het hoofd wat omhoog doet.
Femke_K schreef:Jurroen schreef:Over het halsstrekken zijn we het denk allemaal wel eens dat dat te weinig is.
Zijn er misschien tips om dit te kunnen verbeteren...?
Tjee dat vind ik zo lastig. Volgens mij heeft het paard zijn bouw al niet mee (korte dikke hals). Dat neemt niet weg dat hij meer zou moeten dalen. Een beetje een open deur, maar volgens mij moeten de volgende zaken in orde zijn om goed te kunnen halsstrekken:
- voldoende impuls
- ondertredend achterbeen
- los in lijf en nagevelijkheid
Bij dit paard denk ik dat het dan zit in de nagevelijkheid. Zeker voor de L1 zou hij van mij iets ronder mogen en nog niet teveel denken aan oprichting. Maar of het nou klopt wat ik zeg????
Femke_K schreef:Jurroen schreef:
Voor het eerste wijken naar links geven jullie tot nu toe 5-en en 6-en.
Hier had ik wel wat meer reactie op verwacht eigenlijk![]()
Jullie hoeven het niet met mij eens te zijn he...
Het wijken naar rechts had ik ook een 6 in gedachten.
Hier is het scharen wat beter maar nu is er richting het einde teveel impulsverlies.
Wat voor cijfer zou jij dan geven voor dat eerste wijken? Verder ben ik het wel eens met je redenering.