Fellor schreef:Als deze man nou eens zijn sporen, slof en zweep thuis zou laten, de paarden voor het erop zitten eens rustig zou wennen aan menselijk contact/zadel enz. en vervolgens ook nog zou proberen om een aantal verschillende zadels te passen op ieder paard totdat er iets enigzins redelijks bij zit... en dan ook nog ALLE paarden bitloos zou "temmen" iv af en toe met 90 kilo in die bek te gaan hangen dan zou ik er niet direct iets op tegen hebben..
Met erop zitten tot het goed gaat zonder fysiek ongemak te veroorzaken zal bij de meeste paarden die gewend zijn aan menselijke omgang niet heel veel mis zijn. Al denk ik persoonlijk dat je met een goede voorbereiding waardoor de eerste rit meteen een productieve wordt (lees, meteen bewust kunnen leren reageren voor been en druk op halster/hoofdstel ipv hersenloos ontsnappen) veel meer bereikt en uiteindelijk minder lang bezig ben. Wel respect voor zijn vermogen om overal op te blijven zitten.
amen. danku. sluit me er bij aan. helemaal mee eens!
moet er wel bij zeggen dat ik ook vind dat de man dingen zegt, waar ik het absoluut wel mee eens bent.
ziet er leuk uit zijn circus act, maar ik kies liever voor het welzijn van mijn paard.