werken met balkjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gebruik jij vaak balkjes om je paard te trainen?

Ja, vooral voor het beenwerk te verbeten.
27 (57%)
Ja, ik vind het leuk.
15 (31%)
Neen, ik zie er het nut niet van in.
Geen stemmen
Nee, ik doe het gewoon niet.
5 (10%)

Totaal aantal stemmen: 47

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: werken met balkjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:44

metertje. Overigens denk ik dat veel draf en galopwerk over de balken zeker je stap beter maakt zonder dat je in stap over de balken gaat.

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:46

Mijn VP word al misselijk al ze een gekleurd balkje zien! :')
Neenee, ALS ze spring of haar voeten hoger opheft..is het voor een tak! En ik heb ook geen balkjes tot mn beschikking :n

liana_shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 11:56

Als je balkjes loopt in draf bvb verbeterd dat het beenwerk van ja paard,
dus ook zijn stap.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 12:07

Ik gebruik ze ook wel eens tijdens het longeren, maar het is nog niet gelukt om mijn draver er normaal overheen te laten lopen. Meestal worden ze genomen alsof het echte hindernissen zijn...

liana_shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 12:09

it_is_me schreef:
Ik gebruik ze ook wel eens tijdens het longeren, maar het is nog niet gelukt om mijn draver er normaal overheen te laten lopen. Meestal worden ze genomen alsof het echte hindernissen zijn...

hoeveel balkjes leg je dan?
met hoeveel afstand ertussen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:57

Ik longeer er soms mee, eerst gewoon op de grond in alle gangen erover, daarna bijv. de buitenkant ophogen of tussendoor een balkje verhoogd neerleggen. Worden ze heel attent van en heeft een goed gymnasticerend effect.
Veel paarden die kort stappen heb ik ook al ruimer aan het stappen gekregen door de balken zo neer te leggen dat ze net hun paslengte wat moeten verlengen. Evt. tik ik dan in het begin bij de afzet ook het achterbeen even aan om ze achter actief op te laten trekken icm het stemcommando 'actief!', dat kennen ze snel en dan hoef ik met longeren alleen nog actief te zeggen en gaan ze harder werken achteraan.

Met rijden gebruik ik balkjes en lage sprongetjes vooral als afwisseling of bijv. als ik vind dat de hengst teveel aandacht heeft voor de merries van de achterburen, dan moet hij wel opletten :+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 14:15

:D Vandaag een stel pony's over 6 sprongetjes laten huppelen. Paar balkjes op draf afstand, dan een kruisje, dan een galopsprong, daar achter een in-uitje, dan weer een galopsprong met een balk op de grond, daarachter weer twee in-uitjes en daar weer een steiltje achter. En dan zonder handen met een knoop in de teugels erover. Pony's lekker los en kinderen aan hun onafhankelijke zit gewerkt en ik lol gehad.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 14:30

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 15:07

liana_shet schreef:
it_is_me schreef:

hoeveel balkjes leg je dan?
met hoeveel afstand ertussen?

Mijn paardje springt al over een balkje heen. Dus een balk ligt aan de ene kant van de volte en de andere aan de andere kant...

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:49

Ik gebruik ze erg vaak. 1 keer in de week voor het springen zoals vaker gezegt, en 1 of 2 keer in het week om haar wat te laten strekken en te blijven opletten, ze vind het zelf ook heel erg leuk :)