Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lucifertje schreef:Zoals je leest in de (niet hele vriendelijke) onderbouwing van de TS zat de pony in de verkeerde galop en wist de pony dat, waardoor zij hem heeft laten wisselen.
En ja, dat doe ik ook. Als mijn paard wisselt in de galop laat ik hem terug wisselen en nee dat ziet er ook niet Z2 waardig uit. Je leert je paard er alleen mee dat hij niet mag stoppen en dus beloont wordt voor in de verkeerde galop te galopperen.
Voor de TS: Correct opgelost als het een 'ongehoorzaamheid' was. Is het trainings technisch voor een wedstrijd dan zou ik er mee wachten
als de pony fout zat werd hij in stap gezet en beloond dit is nu een automatisme vopr hem. Ik heb hem dus express zo lten wisselen 1) om dat af te leren
ik ga hier niet meer op in, mijn vraag is beantwoord: hij wisselt van galop
horseyfries schreef:Hij wisselt eerst achter en dan pas voor, dat is dus geen goede wissel op X. En dat was je vraag toch, want je had zelf wel gezien dat hij uiteindelijk wel in de andere galop zat.
Negatief commentaar is nooit leuk maar het maakt je wel bewust (als je ervoor open staat) van alles wat beter moet.
Je hebt er niets aan als iedereen hier gaat roepen "ja geweldig, je pony wisselt", terwijl de zgn. wissel zo fout is als het maar zijn kan. Want wees nu eerlijk, waar leer je meer van, van de mensen die zeggen dat de wissel idd op X en goed is terwijl die dat niet is, of van de mensen met meer ervaring die de fout zien en ook zien hoe die fout veroorzaakt wordt?