houding Topic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dalena

Re: houding Topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:10

ik heb helaas geen goede rij-foto van mezelf.
alleen deze: Afbeelding
zo als ik al zei is hier mijn houding niet echt te zien... jammer |(

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 14:58

helaas kan ik het inderdaad niet echt goed zien,mede doordat je stil staat en op dat moment dus niet echt aan het 'rijden' bent.
Je let op dat moment ook eventjes op iets anders en dan zit je er altijd anders op dan wanneer je meer op je paard gefocust bent.
Dus helaas is het lastig te beoordelen,kun je een andere foto (laten)maken misschien?

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 15:25

Het leek mij trouwens ook wel eens leuk om een filmpje te maken van het rijden,dan kan ik mezelf ook een zien rijden en is het weer beter te beoordelen.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:29

Ik vind dat je netjes zit. :j

Je tenen mogen wat meer naar binnen, en ook je hakken uitdrukken.
Onderbenen mogen wat meer naar achter, zodat de achterkant van je hoofd-billen-hak één lijn vormen. :)
Het lijkt alsof je buitenhand wat in een knik zit, alsof je aan het piano spelen bent?
Kan het niet goed zien, dus ik zou het ook mis kunnen hebben. ;)

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:27

Ik vind dat je gigantisch in stoelzit zit hier. Je komt elke keer als je weer gaat zitten te ver achterin het zadel terecht. Op sommige momenten is dit wel beter. Je beugels mogen wat mij betreft wel een gaatje langer en dan je benen naar achteren. Met sta-zit neem je ook telkens je handen best ver mee omhoog, probeer ze (lager) op hun plaats te houden. Ik heb het idee dat je je omhoog drukt vanuit je knieën/enkels. Probeer dit te doen vanuit je bekken (zonder jezelf op spanning te zetten) en gebruik je beugels alleen als 'bodem', dan wordt het ook makkelijker om je benen stil te houden. :D

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:01

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:30

Netjes!
misschien de teugels ietsjes langer (kan ook raar vertekend zijn op de foto) en je hamden rechtop boven de schoft.Je hebt een fijne zit maar mag je schouders wel een beetje meer ontspannen. druk je schouderbladen wat meer naar elkaar toe. Hakken mogen iets naar beneden maar ik vind dit niet storend zo.
ziet er vriendelijk uit! :D

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 08:28

Dankje :)
Dat van mijn schouders klopt. Ik zit sinds kort weer een beetje normaal maar ik zat er echt altijd als een zoutzak op. Mijn schouders zijn een beetje een probleem bij mij :p

kusjmanon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 08:56

@femke ik vind het er opzich goed uitzien, iets meer terug zitten handen iets meer naar je lichaam en recht vooruit kijken :)

Bootjeee_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 09:06

heey ik heb ook een fototje,
ja ik weet mijn minpunten zoals niet naar beneden kijken maar naar voren ! :))

Afbeelding

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 12:14

Heb je ook een foto van de zijkant, is best lastig te beoordelen zo :+
het lijkt alsof je teveel bezig bent met de voorkant (hem rond rijden enzo). Handen mogen iets minder breed en probeer juist de motor van achteren aan te zetten ipv de voorkant aan de teugel te rijden. Van je houding kan ik weinig zeggen, het lijkt alsof je wat in stoelzit zit maar dit kan ook schijn zijn door de hoek waarweg de foto is gemaakt. :)

merelj93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:09

hoihoi,

Ik heb ook een foto, ik ben wel een echte beginner en heb op deze foto net mn eerste 3 lessen gehad.
Heb 2x in de week een halfuur les.
Ik denk zelf m'n handen wat meer dragen zodat ik een hoek krijg met mn armen, en ik heb hier de teugels een beetje raar vast maar dat gaat nu al een stuk beter!

Afbeelding

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 20:18

he merel! :D
wat leuk om te zien dat je ook op bokt zit!
ik wilde al reageren op facebook,maar doe het nu bij deze.

ik vind je heel netjes zitten eigenlijk,en dat van je handen knopt inderdaad.
Misschien kun je je schouders iets meer laten zakken,dat je wat ontspannender zit,dat je ook wat meer gaat zitten als het ware.
Maar alles op zijn eigen tempo toch? (:

maar het ziet er echt heel leuk uit,krijg je thuis les of moet je ergens heen?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:21

Hey, wat goed! Een nieuw houding topic!
Ik zocht er ook al naar, gelukkig is er nu weer een nieuwe :j

merelj93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:50

YelaBrenda11 schreef:
he merel! :D
wat leuk om te zien dat je ook op bokt zit!
ik wilde al reageren op facebook,maar doe het nu bij deze.

ik vind je heel netjes zitten eigenlijk,en dat van je handen knopt inderdaad.
Misschien kun je je schouders iets meer laten zakken,dat je wat ontspannender zit,dat je ook wat meer gaat zitten als het ware.
Maar alles op zijn eigen tempo toch? (:

maar het ziet er echt heel leuk uit,krijg je thuis les of moet je ergens heen?

Bedankt voor de tips, ik ga er lekker aan werken!
Arme Connor heeft nu helaas een verbrand neusje :( Dus we doen het met rijden even rustig aan want het is heel gevoelig.
De zonnebrand 's ochtends en de aftersun 's avonds opsmeren is echt een ramp!

Er komt 2x per week iemand naar de wei om daar te lessen, heb een 20x40 rijbak gemaakt met bakletters enzo dus daar rijden we dan in!
En dan hebben ze nog 2 grasweides waar ze afwisselend in lopen!

Hoop hier binnenkort ook een foto van jou en Folkert te zien!
Moet hij nog ingereden worden trouwens?

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:51

Mag ik ook een foto sturen? :D
Ik ben ook wel benieuwd en zou graag tips willen!
Afbeelding
sorry voor mijn haar. ik was mijn elastiekje vergeten... :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:53

Informatief topic! :j

Afbeelding

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:56

Natas, je zit netjes! :j
Misschien beugels een gaatje langer, en handen rechtop.
Voor de rest niet echt iets op aan te merken denk ik :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:00

Nayomie, onderbeen wat meer naar achter, handen wat hoger zodat je ellebogen gebogen zijn, handen rechtop en voor de rest ook wel netjes :)

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:20

Tazziexxx, ik vind het er een beetje strak uit zien. Je ziet er ook redelijk sterk uit in je hand. Beugels idd een stuk langer, beugels echt als 'ondergrond' gebruiken en probeee te rijden vanuit je bekken ipv uit je knieen/enkels. Je rug mag wel ietsjes minder hol, waardoor je hoofd ook recht boven je lichaam blijft. Verder je armen, schouders en benen lekker ontspannen. :)

Nayomie, Inderdaad je onderbenen naar achteren en je bekken iets de andere kant op kantelen. Waardoor je wat meer op je schaambeen zit zegmaar. Schouderbladen naar elkaar toe drukken en je handen iets meer dragen. Net als Tazziexxx rijden vanuit je bekken en je beugels als 'ondergrond' gebruiken. :)

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:44

Dankjewel :D
Beugels waren inderdaad ook te kort, maar had na deze foto ook mijn beugels al langer gemaakt.
Dat hol zitten klopt wel, maar daar let ik nu al heel erg veel op! Maar van dat mijn handen sterk zijn is denk ik net even op dat moment geweest, want normaal valt dat heel erg mee. :)
Ik denk trouwens dat het zo strak lijkt omdat ik hol zit... Maar dat kan aan mij liggen.

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:48

Tazziexxx schreef:
Dankjewel :D
Beugels waren inderdaad ook te kort, maar had na deze foto ook mijn beugels al langer gemaakt.
Dat hol zitten klopt wel, maar daar let ik nu al heel erg veel op! Maar van dat mijn handen sterk zijn is denk ik net even op dat moment geweest, want normaal valt dat heel erg mee. :)
Ik denk trouwens dat het zo strak lijkt omdat ik hol zit... Maar dat kan aan mij liggen.

Het blijven momentopnames he :+
Dat denk ik ook, en door je korte beugels lijkt t ook allemaal strakker :)

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 23:40

Maar hoe bedoel je met meer rijden vanuit je bekken? Zou je daar toch wat meer uitleg over kunnen geven? :D

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 23:53

Tazziexxx schreef:
Maar hoe bedoel je met meer rijden vanuit je bekken? Zou je daar toch wat meer uitleg over kunnen geven? :D

Natuurlijk!
Paardrijden is de enige sport waarbij je wordt bewogen. Wij hebben al snel de neiging dit tegen te werken. Goed kunnen paardrijden bestaat dus eigenlijk uit goed kunnen meebewegen. Door echt je hakken naar beneden te drukken ga je rijden vanuit je knieen en wordt het meebewegen dus vrijwel onmogelijk. De bedoeling is dus om je beugels alleen als ondergrond te gebruiken en met je bekken mee te gaan met de beweging van je paard waardoor je hem (bijna) helemaal niet in de weg zit.
Ik heb zelf het fitnessapparaat de Anky Free Rider, als je de kans krijgt die eens uit te proberen kan je voelen hoe lastig het eigenlijk is om goed mee te bewegen. Je bent eigenlijk heel snel te laat :)
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is!

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:21

Oke heel erg bedankt! Ik heb vandaag weer les dus ik zal er op gaan letten! :D