Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik zie in hem een fenomenaal dressuurpaard. Hij wil heel graag werken, presteren, stoer zijn. Hij heeft de bouw er voor... Alles wat ik so far in hem zie werkt in zijn voordeel bij de dressuur. Het zal hem ongetwijfeld makkelijker af gaan dus dan een paard dat zn bouw meer tegen heeft. En dus is het lolliger, want het gaat wat makkelijker.
ze is echt niet opgejaagd, maar gewoon vrolijk, oortjes naar voren en heel makkelijk richting de hindernis.
Als paarden echt gek zouden zijn op springen zouden ze wel over hindernissen springen in de weide

raya00 schreef:Ik denk zeker dat een paard een voorkeur heeft voor bepaalde dingen, maar dat je zeker niet moet onderschatten hoe groot de invloed van de ruiter/eigenaar is op de vorming van de mening van je paard!

).
mooi sprong hij niet, maar het was wel heel schattig!!
) 
Je hebt echt paarden die het ene helemaal niks vinden en van het andere helemaal happy worden.
git schreef:Ik heb hier een paard gehad dat het naar buiten gaan echt niet zag zitten, maar helemaal hieperdepiep werd van dressuur oefeningen(z gereden) hij werd vervelend als hij mee naar buiten moest. Overal van schrikken, stijf staan van de stress.
Nu heb ik er een staan die in de bak niet vooruit te branden is, continue met de oren in de nek loopt, en er duidelijk geen zin in heeft(paard is een hunter) neem ik hem mee naar buiten, gaan de oren naar voren, neemt hij uit zichzelf een prettig tempo aan, en kun je zien dat hij geniet.
Ook hier onder dezelfde ruiter, in dezelfde omgeving.
), hebben we minder miscommunicaties, kan ik haar beter begeleiden, wordt ze soepeler in het lichaam, en inmiddels heb ik geen shaggo paard meer als we richting bak gaan, maar eentje die haar stinkende best voor mij doet.