Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chikohaa schreef:Annickkii schreef:Om het even kort samen te vatten, als je de voorkant ziet denk ik wauw, en dan kijk je naar de achterhand en denk ik... Huh waar blijven die achterbenen? Mijn paard is totaal uit de running maar is actiever met het achterbeen als dit paard...
Jammer maar snap ts haar punt wel waarom ze dit topic start
Je gaat je toch niet werkelijk vergelijken met een GP amazone? Sorry maar dan denk ik dat jouw zelfbeeld niet geheel klopt.
Equimotion schreef:TS, plaats eens een filmpje van wat jij nou het voorbeeld van een goedgaand dressuurpaard vind?
Gini schreef:
Ashley5760 schreef:Gini schreef:
Totilas heeft een sneller achterbeen. Naar mijn mening mag die bepaalde delen ook meer ondertreden (met name uitgestrekte draf), maar bij bv piaffe gaat hij wel heel goed zitten en geeft een erg actief beeld.
Het paard wat de TS aanhaalt heeft een erg traag achterbeen, met weinig hoek erin. Dit heeft het paard zeer waarschijnlijk al van nature (al kun je hem ook zo trainen, maar ik neem aan dat op dit niveau je dergelijke begeleiding krijgt dat je het er juist uit wil trainen). Aan de andere kant, ik weet niet hoelang dit paard dit niveau loopt hij kan natuurlijk ook kracht en handigheid missen wat nog kan groeien.
piezze schreef:Ik vind het een prachtig paard en erg los in zijn lijf, inderdaad een mooi voorbeeld van een dressuurpaard. Ik zou de mijne er zo voor inruilen
burl schreef:Aranel schreef:Ook op dat filmpje vind ik dit paard niet het toonbeeld van dressuur.. Gebeurt weinig achter. Ik heb ook alleen de eerste minuut gekeken trouwens dus als het daarna beter wordt, heb ik niks gezegd
Als je het ultieme dressuur paard wil benoemen, kies dan valegro.. Die heeft zich tenminste ook bewezen.
Euhm, ik denk eerlijk gezegd dat het perfecte dressuurpaard niet bestaat.
Nou ja, ik heb hem natuurlijk wel in mijn stal staan, hahaha
Aranel schreef:Ook op dat filmpje vind ik dit paard niet het toonbeeld van dressuur.. Gebeurt weinig achter. Ik heb ook alleen de eerste minuut gekeken trouwens dus als het daarna beter wordt, heb ik niks gezegd
Als je het ultieme dressuur paard wil benoemen, kies dan valegro.. Die heeft zich tenminste ook bewezen.