terpentijn schreef:Het komt op eerste blik voor als veel te veel en ook nog eens onnodig te lang.
Nergens lees ik echter hoe oud/jong het paard is, en wat paard/jij als TS als achtergrond qua training hebben.Niveau? Hoe lang heb je het paard?
Alleen op basis van meer gedetailleerde achtergrondinformatie is hier iets zinnigs over te zeggen.
Dat denk ik ook.
Daarnaast vind ik dat je per onderdeel wel lang bezig bent. 10 minuten of een kwartier lang hetzelfde doen, waarom? Als een oefening goed gaat gaat 't goed, braaf paard en door naar de volgende oefening.
Wat betreft hoe lang ik zelf rijd: dat ligt er maar net aan. Kan 10 minuten zijn, kan drie kwartier zijn. Net afhankelijk van hoe het gaat. Ik bedenk me van tevoren welke oefening(en) ik wil gaan trainen en als 't goed gaat is het klaar. Dus hoe lang ik rijd is afhankelijk van wat ik allemaal wil gaan doen, van hoe m'n paard aanvoelt en van hoe de samenwerking verloopt. Soms werken we elkaar tegen en dan stijg ik weer af en soms gaat 't heel goed en dan werken we lekker door.
Het schema van TS vind ik niet persé te lang (qua tijd) maar wel te saai, dus te lang per onderdeel. TS, hoe is je paard gehuisvest? Als hij gewoon met vriendjes op de wei/paddock loopt hoef je 'm toch niet op te warmen? En als je paard opgehokt staat kun je 'm ook eerst longeren bij voorbeeld.

Sowieso, ze komt tegen de hand? Rijd je overgangen met je teugels dan?