Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
NatasjavE schreef:Ik ken een manege bij ons in de buurt die de kinderen eerst bitloos laat rijden. Maar goed bitloos is natuurlijk net zo hard voor een pony. Alleen dan niet in de mond maar op een andere plaatst aan het hoofd.
De manege waar mijn oudste zoon rijdt geeft gewoon eerst priveles totdat iemand voldoende kan zitten en sturen voordat ze de groepsles in mogen.
Tikkertje wordt wel eens gedaan maar dan in stap.
Het zal waarschijnlijk wel altijd een beetje een probleem blijven omdat kinderen nog geen besef hebben wat ze doen en je paardrijden alleen al doende leert.
) les aan mijn gastkind en met haar ben ik begonnen met alleen
Dus ik vind dat TS zeker een punt heeft. 

NatasjavE schreef:brighteyes85 schreef:Daarnaast als ik ieder kind wat in een manegeles wil eerst aan de longe zitles moet geven dan kan ik 24u open.
Waarom? Op stal van Brenk geven ze naast de gewone lessen aan de lopende band privelessen voor kinderen die net beginnen.
Er worden dan in een bak 2 a 3 lesjes tegelijk gegeven. (1 instructeur heeft 1 kind). Ze krijgen een half uur les en een kwartier poetsles/omgang met paard of pony.
brighteyes85 schreef:Daarnaast als ik ieder kind wat in een manegeles wil eerst aan de longe zitles moet geven dan kan ik 24u open.