anneliesdj schreef:Maar dus wel altijd van achter naar voren, dus voorwaarts.
Dat is wat anders dan van voor naar achter, achterwaarts. (en ik ga er vanuit dat je snapt wat ik dan bedoel)
Van achter na voren is bij mij dat ik altijd vanaf het achterbeen rijd.. Maar dat is niet per definitie voorwaarts. Ik rijd dus altijd naar de hand toe. Dus éérst been en dan van voor of een combinatie daar in.. Het is niet dat ik alleen met de voorkant bezig ben en achter laat voor wat het is. Dat is voor geen een paard goed. Activering van de achterhand is het belangrijkste van het hele rijden. Ik rijd buiten dressuur ook western. Maar ook de Quarter rijdt ik van achter naar voor. Die moet achter ook gewoon actief zijn verzamelen maar hoeft niet te zakken in de achterhand ( niet de bouw daarvoor) aangezien die laag moeten lopen en je die finaal de prak in rijd als je die in oprichting ga zetten. Daar zijn ze niet op gebouwd, buiten dat kan je bij een Quarter trappen wat je wilt je krijgt alleen een bolle rug aan rug gebruik maar harder gaan ze niet. Dat is echt heel bizar als je daar op stapt als je van een dressuur paard af komt. Ik moet nu na een jaar nog steeds wennen als ik van het dressuur paard op de quarter stap en andersom
Western paarden dragen ook anders als een dressuur paard.. Maar zo heb ik dus dingen uit de western die ik op mijn dressuur paard gebruik en andersom. Zo worden de paarden van de western ook niet met veel buiging gereden. Mijne was 150% scheef in galop. Op links de kont naar binnen, op het moment dat ik dan dus mijn been aan legde had ik een wissel die ik niet wilde. Maar dat paard was wel zo gereden. Die zet je dus recht op de hand.