Respect = eerbied voor het paard!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Re: Respect = eerbied voor het paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:33

Mooie post Lies Beuker! Ben het er helemaal mee eens, en de opmerking van iemand dat ze haar pony elke dag bedankt dat ze weer op zijn rug moet zitten vind ik echt eentje om in te lijsten, want zo hoort het!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:11

Beetje overdreven vind ik het wel hoor :+ Zafirah is af en toe en beetje... lomp, en stoot vaak haar hoofd omdat ze dan vergeet dat ze hem bijvoorbeeld onder een hek heeft gestoken... Dan zeg ik gewoon "Och wat ben je toch een kneusje" of als ze heel seutig staat te kijken "Sta je lekker te sullen?".

Ik heb niet het idee dat ze hierdoor een trauma heeft moet ik eerlijk bekennen :))

Als ze geen geen zin heeft tijdens rijden (en ja, dat komt heus wel eens voor, iedereen heeft wel eens z'n dagje niet) en besluit me echt te negeren kan ik wel even boos worden en roepen "Nou khût WORK WITH MEEE" maar daarna is het ook weer goed. En aan het einde van het ritje bedank ik haar inderdaad voor het ritje en krijgt ze wat lekkers :)

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 09:44

hahah dat doen wij ook hoor, wij hebben een tinker merrie (platenblont) en heet Kwiny, en wat doe je als madammeke weer eens lomp is.... juist dan heet ze Koewiny! Denk ook eerder dat het aan je toon en je houding ligt voordat ze überhaupt een trauma hebben...

noelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:16

Moesten paarden hun eigen kracht kennen ... :=

noelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:17

Dus ja, een bedankje is nooit weg alhoewel sommige toch wel echte hardhoofden zijn.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:31

Tjah de pony die ik rij heeft nou gewoon eenmaal de uitstraling van een ezel dus word hij wel eens ezel of muildier genoemd met een knuffel haha net zoals hij ook wel eens spekkie en poephoofd toegeslingerd krijgt
Maar hij krijgt ook altijd een beloning na het rijden en kan nou niet merken dat hij er een trauma
Van heeft gekregen

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:38

Ik noem die van mij ook boef, klier of monster maar dan doel ik dan altijd mee op zijn jeugdige gedrag (op een positieve manier)
en ja hij is zeker wel eens ongehoorzaam, hij is jong en zo lang zijn we nog niet samen dus ik neem wat eerder genoegen met zijn gedrag mits het respectvol blijft naar mij toe (en ik naar hem natuurlijk)

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:31

Ik ben het helemaal met je eens hoor! Ik vind dat de fouten bijna altijd aan mij liggen, eigenlijk altijd. :o Ook wanneer ik val word ik nooit boos op het paard, ik ben niet blijven zitten dus is het mijn schuld. In mijn les rijd ook zo'n meisje die paarden meteen 'stom' vind wanneer iets even tegen zit of hij/zij niet hard genoeg gaat..

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:32

ik heb mijn paard wel eens heel erg hard ***(drie letters waarvan 2x een L) genoemd. Het was op een wedstrijd en er was echt niks aan de hand (filmpje nog 1000x terug gekeken), maar meneer begon als een gek te bokken tijdens het aanspringen. En het is echt een super paard hoor, zou geen andere willen, maar op dat moment was ik even zooooooo kwaad.

Maar ik snap je punt, mijn paard noem ik altijd een lompe knol, en hij is niet altijd even braaf. Maar meestal is het gewoon een schatje en doet hij eigenlijk alles voor me, als ik het maar netjes vraag. Daarbij is het gewoon een paard met karakter, en daar heb ik respect voor.
Ik ken echter ook mensen die pony's inruilen alsof het oude mobieltjes zijn, elk jaar een andere want die doet dat niet, en die doet weer zo, dan is het respect voor een levend wezen ver te zoeken.