Dressuur, totale controle met minimale optoming (filmpje)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kim_hester

Re: Dressuur, totale controle met minimale optoming (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:57

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:58

NeverGiveUp schreef:
Oke dus ze rijd meer als afwisseling bitloos..

Nee, niet ter afwisseling. Ze traint vrijwel alleen nog maar bitloos. En als het toegestaan zou zijn, zou ze ook de Grand Prix wedstrijden bitloos willen rijden. Richting de FEI zet ze zich hier enorm voor in.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:58

Paard is dit inderdaad mét bit aangeleerd en rijd ze dus af en toe bitloos :j
Neemt niet weg dat dit erg indrukwekkend is!

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:00

Abacab schreef:
Omdat die paarden alleen maar zo kunnen blijven lopen als je thuis gewoon met bit blijft trainen. Als je altijd bitloos zou gaan rijden zal het paard dit niveau snel verliezen, daarom dus.

Spreek je uit ervaring? Denk 't niet, en is dit een (onterechte) aanname van je.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:00

Vilar schreef:
NeverGiveUp schreef:
Oke dus ze rijd meer als afwisseling bitloos..

Nee, niet ter afwisseling. Ze traint vrijwel alleen nog maar bitloos. En als het toegestaan zou zijn, zou ze ook de Grand Prix wedstrijden bitloos willen rijden. Richting de FEI zet ze zich hier enorm voor in.

Aha okee :D

Indrukwekkend en vernieuwend :D

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:10

Vilar schreef:
Abacab schreef:
Omdat die paarden alleen maar zo kunnen blijven lopen als je thuis gewoon met bit blijft trainen. Als je altijd bitloos zou gaan rijden zal het paard dit niveau snel verliezen, daarom dus.

Spreek je uit ervaring? Denk 't niet, en is dit een (onterechte) aanname van je.

Dat is dan een onterecht aanname van jou.

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:14

Abacab heeft dus jarenlang op hoog niveau bitloos dressuur getraind en heeft hierdoor zelf ervaren dat het paard het niveau snel gaat verliezen. :) Give me a break... :)

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:25

Zo gaaf hoor die filmpjes!
Wow die zitten echt als een huis op die paarden.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:49

Abacab schreef:
Malenka schreef:
Iedereen zou er naar toe moeten werken om zo zonder zadel het paard goed rond te kunnen sturen zonder het te hinderen.

nou, liever niet. Het zadel is vooral ook voor het comfort van het paard, niet enkel voor de ruiter.

Ik zeg dan ook niet dat iedereen maar zonder zadel moet gaan rijden. Wat ik wel zeg is dat iedereen het zou moeten kunnen. ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 01:43

Heeft iemand voor mij de titel van het filmpje? Ik kan het zo niet zien..

edit: weet al welke. Heb dat filmpje al eens gezien. Je hebt inderdaad niet door dat er geen bit in zit. Vaak hangen paarden die bitloos gereden worden maar een beetje of lopen gewoon helemaal niet nageeflijk.

Zelf rijd ik ook wel bitloos dressuur en moet zeggen dat ik hem met bit toch veel bewerklijker (fijner) vindt en om die reden ook afwissel bit en bitloos.

En ik denk dat bitloos nageeflijk wel degelijk iets anders is. Of tenminste, de aanleuning.

Erg knap van haar!

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:19

Abacab schreef:

Wat een onzin!, ik ken er genoeg die supergoed getraind zijn, maar nog nooit een bit in hebben gehad, zo'n flauwekul om te zeggen dat ze thuis met bit getraind moeten zijn, sowieso is optoming verplichting iets heel absurds vind ik, in de western moet je met shank en op 1 hand rijden wanneer je paard een bepaalde leeftijd heeft, net als spoorverplichting, ook zoiets belachelijks, er is niet 1 sport waarin zoveel atribuutverplichting bestaat als de paardensport, en dat zegt voor mij dat het eigenlijk een eenzijdige ruiterbeoordeling is, en niet een paardenbeoordeling.ik was ooit zo naief te denken dat een dressuurwedstrijd een toetsing was van hoe goed de samenwerking is tussen ruiter en paard, nu zie ik dat een beetje anders: het lijkt nu meer een controle van de correcte toepassing van diverse atributen, toch jammer.