Rider01 schreef:anneliesdj schreef:
Precies mijn punt, dit heb ik zelf ook nog niet eerder gezien.
Zelfs de persoon die hem al een half jaar voert probeerd hij ver van weg te blijven, echter komt hij meteen aanlopen als hij de eigenaar ziet (die niks met snoepjes o.i.d. doet)
Hetzelfde heeft hij trouwens ook bij soortgenoten, terwijl hij toch in een kudde is geboren
Ik vind dat eerlijk gezegd wel zorgwekkend, klinkt als een autistisch paard
Alles wat vreemd is is eng, of dat mensen, dieren, andere omgeving of soortgenoten zijn maakt niet uit.
Reageert hij ook zo als je hem uit zijn ritme haalt, dus ineens iets anders gaat doen dan normaal?
Juist zo'n paard zou ik gewoon wegbrengen, niet perse voor het zadelmak maken maar wel om de wereld te ervaren. Breng maar naar een drukke manege en zorg dat hij elke dag door iemand anders buiten wordt gebracht, elke keer andere paarden ziet, binnenbak, buitenbak, op de trailer, overal mee naartoe en alles gezien hebben.
Zul je zien dat hem hem heel anders terugkrijgt, hij kan niet eindeloos zo blijven.

) kan een paard totaal doen veranderen. Meeste stallen hebben ook vaste ruiters die een bepaald paard rijdt, dus het is niet zo dat er steeds gewisseld wordt van ruiter, maar de omstandigheden zijn gewoon anders.