gelukkig zijn er meer die er net zo over denken
ik heb nog nooit het gevoel gehad dat mijn paard er vervelend van word als ik haar een keer weer terug zet als het echt niet wil.
over het spierpijn: ik ben van mening dat spierpijn de spieren uiteindelijk alleen maar sterker maakt. ik zet zo wel mij al mijn paard daarom ook echt wel eens voor oefeningen waarvan ik weet dat we daar beide spierpijn van krijgen. verder doen we alleen maar basis oefeningen. af en toe wat zwaarder of wat langer trainen vind ik geen probleem. net als de dag vrij in de week. dit neem ik niet zo serieus. we doen wel zeker 1x in de week wat minder. maar echt vrij nemen we eigenlijk nooit. hoe vaker ik mijn paard doe hoe beter ze loopt. en daar hoort dan ook wel eens een baal-dag bij
die baal-dag mag ze van mij lekker weg eten
Mrijn: ik heb het zelf in het verleden met dit paard en met andere paarden ook wel gedaan. ik heb zelf nooit het gevoel gehad dat we er beter van werden om door te rijden. nu ik toe geef aan de rotdag van mijn paard heb ik een veel leuker paard terug gekregen. op het moment dat ik haar 1x aan pak heb ik daar een maand last van. en dan pak ik haar niet eens hard aan. trek 1x extra op de rem of geef 1x wat harder been bij.