Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simoontjeh schreef:Japeloup, wat leuk dat je hier langskomt, had ik stieken al wel een beetje op gehoopt![]()
Maar goed, wat ik uit je stukje haal is het volgende: de rug moet opbollen. Om dat te doen moeten de buikspieren getraind worden. Een gevolg daarvan is, dat de broekspieren aangespannen worden en de achterbenen verder onder het lichaam geplaatst worden. Als je dat zou willen kun je dan vervolgens dat begin van de verzameling uitbouwen tot meer en dan zou je dus hogere oefeningen kunnen gaan doen.
De rug moet opgebold worden omdat hij zo makkelijker veert en het ruitergewicht dus minder stoort. Klopt het zo een beetje?
Simoontjeh schreef:Het paard kan zijn buikspieren aanspannen als... De ruiter zélf recht is en in balans zit.
Sizzle schreef:Het gewicht op de achterhand nemen is vaak gezichtsbedrog.
De gewrichten buigen zich meer na training. Dat is vergelijkbaar met door je knieen gaan. Zo kan omgekeerd een paard dat na een val nog met zijn voorhand half op de grond is, nagenoeg al zijn gewicht op de achterbenen dragen ter ondersteuning. Dat zie je er echter niet aan af.
Enkel hogeschool ruiters rijden met echt meer gewicht op de achterhand.
De moderne GP ruiter echt niet. Dat is uitgebreid nagemeten.
Als ik zin heb type ik de gegevens misschien nog wel een keer over.
jolin schreef:Vroeger was deze opperste concentratie van het lichaam nodig in de oorlog, het moest een precisie werktuig zijn en dat kan alleen als je over het hele lijf controle hebt. Anders werd/word het gewoon gezwabber van ledematen.
jolin schreef:Ik weet dat het in het Bit gestaan heeft, wil gerust eens gaan spitten.