betoog rolkur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 19:21

Bandida schreef:
grietje14 schreef:
Ja idd!
Haha ja, ik ben eigenlijk de enige paardengek in mijn klas :D

Ow dat wordt interessant.
De meeste niet-paardenmensen gaan namelijk spontaan over hun nek als ze zo'n kwijlend paard aan twee bitten in een krul en met een van stress vertrokken kop zien lopen.. betere anti-reclame voor 'paardensport' (als je dat nog zo durft noemen) kan je niet maken!
Doen!!

Oh wat dat betreft :)
Alleen tis idd wel veel voor in 3 minuten en dan moet ik eerst nog meer informatie opzoeken en uitwerken.
Hah tis toch moeilijker dan ik dacht :+

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:22

grietje14 schreef:
Haha ja eigenlijk best wel :D
Hmm even denken, anders doe ik het over waarom het goed
is voor gehandicapten om backriding te doen en of op de huifkar
te liggen.

Ja erg feelgood.. je hoeft maar een foto te tonen en je klas gaat dat begrijpen. Idem met rollkur :+
Maar dan omgekeerd

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 19:24

Bandida schreef:
grietje14 schreef:
Haha ja eigenlijk best wel :D
Hmm even denken, anders doe ik het over waarom het goed
is voor gehandicapten om backriding te doen en of op de huifkar
te liggen.

Ja erg feelgood.. je hoeft maar een foto te tonen en je klas gaat dat begrijpen. Idem met rollkur :+
Maar dan omgekeerd

Haha ja :D
En ik ben eigenlijk ook niet voor paardensport hoor, doe mij maar de klassieke dressuur :)
Oke ik heb me eigenlijk nog niet in de sportmethoden verdiept, maar toch.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 19:37

Ann_moi schreef:
Als je een betoog gaat houden is het erg belangrijk dat je precies weet waar je over praat, weet hoe het in elkaar steekt, en ook de andere methodes volledig begrijpt.
Daarnaast moet het begrip zo ver gaan dat je tegenargumenten met gemak kan weerleggen. En als ik het stukje zo lees zeg je voornamelijk wat niet goed is, maar zit je er niet diep genoeg in om eventuele tegenargumenten te kunnen weerleggen.
Is het niet makkelijker om een nieuws-onderwerp te kiezen? Of moet het perse over paarden gaan?

Heb je gelijk in, ik moet eerst ook nog meer van de andere methodes begrijpen.
Een nieuws-onderwerp, ja dat zou ook nog kunnen.

grietje14

Re: betoog rolkur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 19:46

Ik heb eventueel ook een ander onderwerp.
Daar kan ik zo over doorpraten zonder voor bereiden.
Waarom het belangrijk is om jezelf te waarderen en te begrijpen, vanuit liefde te denken en de gevolgen van als dat niet gebeurt.
Maar dat durft ik niet.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:47

Wat mijn ervaring is op middelbare scholen dat paard-gerelateerde onderwerpen al snel slechter beoordeeld worden omdat ook de beoordelaars niet weten waar het over gaat. Daardoor vinden ze het algauw te moeilijk en kan er al niet meer inhoudelijk gereageerd worden.
Bij ons kreeg je bij politieke onderwerpen of veel besproken onderwerpen uit het nieuws al snel een beter cijfer. :)

Ik vind je laatste onderwerp het jezelf waarderen juist een heel sterk onderwerp! Als ik jou docent of klas was geweest, zou ik dat wel waarderen. :)

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 19:52

Bedankt voor je tip!
Weetje wat, anders doe ik dat gewoon :)
Het is misschien een beetje eng, maar ik denk dat omdat ik juist
daarover een betoog durf te doen ook al een iets hoger cijfer krijg.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:29

TS, ik heb je betoog voorgelezen aan mijn paard maar die vertelde mij dat tie geen antwoord wilde geven omdat hij geen kop heeft maar een hoofd. Het gaat om deze zin van jou...."allemaal oefeningen doen zodat de lange rugspier van kop tot staart ontspant" ....Hij vertelde mij dat tie er zelfs boos om was!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:00

Omdat dit topic feitelijk een huiswerktopic is (die niet zijn toegestaan), het een onderwerp is waar ontzettend veel topics over zijn en het inmiddels ook niet meer aktueel is, doe ik er een slotje op.